tlhIngan-Hol Archive: Thu Dec 11 07:14:50 1997

Fluency (was Re: Basic Vocabulary)

On Fri, 5 Dec 1997, Qov wrote:

> VERBS: ghaj, ghoj, yaj, legh, neH, jatlh, Qong, ghung, laD, QaH, Suv, jaH,
> Sov, tu'
>
> NOUNS: Hol, Soj, batlh, pa', tlhIngan, nuv, ghot, (you only need to know one
> of ghot and nuv, but you have to recognize the other), Ha'DIbaH, paq, Doch,
> puchpa', Qe'
>
> CHUVMEY: all pronouns, rut, DaH, pIj, not, naDev, pa', nuqDaq, 'Iv, qatlh,
> nuq, ghorgh, maj, HIja', HISlaH, ghobe'
>
> Using just those, you could participate in this conversation at the qep'a'.
>
> A: nuqDaq ghaH Qov'e'?
> B: nuq 'oH Qov'e'?
> A: nuv ghaH Qov'e'.  ghotpu' ghojmoHtaH.
> B: DaH jIyaj.
> A: maj. nuqDaq ghaH?
> C: jISovbe' jIH. rut pa'DajDaq tu'lu'.
> A: qatlh pa'Daq jaH?
> C: QongmeH pa'Daq jaH.
> A: paqwIj ghaj Qov.  paqwIj vIneH.
> B: tlhIngan paq 'oH'a'?
> A: HIja'.  paqwIj laD neHmo' Qov DaH paqwIj ghaj ghaH.
> B: jIghung.  Soj vIneH.  QongtaHvIS Qov Ha'DIbaH wIghajnISchoH.  Ha'DIbaH
> larghDI' Qov Qongbe'choH.
> A: largh vIyajbe'
> B: That's because it's not on the wordlist.  Look it up!

This  is a great list - I've put it up as a table on my web site for the
constructed languages class I taught:

	http://www.geocities.com/CapeCanaveral/4854/bvoc.htm

I'm always encouraging people NOT to feel bad about their perceived lack
of fluency in Klingon - the thing I've always told people with any
interest in learning Klingon is - if you know *any* Klingon, even counting
from 1 to 10, and can do it *with STYLE*, you are almost certainly the
most fluent Klingon speaker within a 1 to 10 mile radius.  Certainly it is
good to practice and use the language to increase your facility and
ability - BUT, face it - there are no (nor will there ever be) any native
Klingon speakers.  Enjoy the language, and use it as much and as well as
your ability and interest allow - but *don't* anguish over it.

** joel anderson * [email protected] * [email protected]    **
****   Hegh tI, 'ej ngab tI naH, 'ach reH taHtaH joH'a'ma' mu'****
**"The grass withers, and the flowers fade, but the word of our **
** God stands forever." Isaiah 40.8 NLT** http://umn.edu/~joela **
**http://members.aol.com/JPKlingon/uta: The Universal Translator**

Back to archive top level