tlhIngan-Hol Archive: Sat Dec 06 14:58:56 1997

Re: KLBC: SuvwI' wa'maH cha' mIw

At 13:49 97-11-30 -0800, Qermaq wrote:
}Qov - Qaghmey tu'lu' 'e' vISov - nom vImugh. batlh yIlughmoH! :o)

nom Damughchugh vaj nom vIlughmoH 'ej ratlhtaH Qaghmey. may, qar'a'?

}wa' - batlh vangbe'meH maHoSghajHa' 'e' wIchID 'ej yInmaj wISeHchoHlaHbe'.

"We admit that we are disempowered in order for us to not act with honour,
and we do not control our lives."

You must have had some reason for using {HoSghajHa'} instead of {puj}.  What
is this, a statement of abject surrender?  I don't know what you are trying
to say, but perhaps {-meH} is the wrong clause marker?

}cha' - batlhmaj noblaH qeylIS neH 'e' wIHarchoH.

We turn to the belief that only Kahless can give us our honour.

}wej - yInmaj chavmaj je SeHchoH qeylIS 'e' wIchaw' 'e' wIwuq.

We have decided to permit Kahless to take control of our lives and achievements.

}loS - batlh ghobmaj wInuDqu'.

We honourably examine our ethics in detail.  (or "... the ethics of our honour."

}vagh - nuquvHa'moHbogh ta'maj wItu'qu'DI', qeylIS wIja'chu','ej

jIQoS, Qermaq, 'ach muSuj mu'tlheghmeyvam.  Is it a translation from some
cult doctrine? I'm not going to do any more.  It makes me very uncomfortable
to think about in the depth required for translation.  I leave it open for
anyone else to look at.  I'm going to ignore the thread.

}maja''eghchu', 'ej latlh ghot wIja'chu'.
}
}jav - Duy'meymaj teq qeylIS 'e' wIchaw'rupchoH.
}
}Soch - qeylIS wItlhob, Duy'meymaj tIteqneS.
}
}chorgh - ghotpu' wIquvHa'moHbogh wIqawchu' 'ej tetlh wIchenmoH. HochvaD quv
}wIcheghqangchoH.
}
}Hut - DuHchugh, ghotpu'vetlh wIquvqa'moHchu', 'ach quvHa'qa'moHchugh,
}mavangbe'.
}
}wa'maH - ghobmaj wInuDqu'taH 'ej nom quvHa'ghachmaj wIchIDtaH.
}
}wa'maH wa' - qeylIS wItlhob, maQum SoH maH je 'e' yIQaHneS, chavmey neHbogh
}wIyaj 'e' yIQaHneS, 'ej wIchavmeH maHvaD HoS yInobneS.
}
}wa'maH cha' - mIwmeyvammo' mavemchu'. vaj, batlh vangbe'mo' yInchaj
}SeHlaHbe'bogh ghotpu''e' DItu'DI', De' DInob 'e' wInID; 'ej reH mata'meH
}mIwmey wIpab.
}
}Qov, DIvI' Hol vIqonbe' - jIyajlu' 'e' vISov vIneH. DaneHchugh, vIqon.

Qov     [email protected]
Beginners' Grammarian

Back to archive top level