tlhIngan-Hol Archive: Sat Aug 23 20:09:56 1997

Re: KGT: wo'maj 'oH wo''a' tIn 'e'

joel anderson writes:
>I would hope that it would endorse a spirit of tolerance toward those
>whose tlhIngan Hol does not match our own grammatical expectations (much
>as we turn a blind eye toward everyday communications that are riddled
>with spelling and grammatical errors).

majawtaHvIS, Qaghmey vIbuSHa'.  machchugh Qagh 'ej qech vIyajchugh, ram.
'ach maHaDtaHvIS 'ej maghojtaHvIS, Qaghmey vIbuSqu'bej.  lughnISmoHlu'.

jawwI'vaD qech potlh law' pab potlh puS, 'ach potlhtaH pab.
ghojwI'vaD potlhchu' pab.

>Our empire is indeed a great big empire !

<wo'maj 'oH wo''a' tIn'e'> DaghItlhta' qar'a'?  wejpuH.
Hoch mu' Damughlaw' 'ach qech DajonHa'law'.

I read the subject as "As for the big major empire, it is our empire."
You've managed to translate just about every word of the English into
Klingon, but the meaning has been corrupted to the point of being lost.
I *will* overlook errors in casual chat, but I am compelled to point
out problems in translations and in misunderstandings of basic concepts.

>	yIrojqu'!

reH HolwIj vIHubqang.

-- ghunchu'wI'

Back to archive top level