tlhIngan-Hol Archive: Tue Aug 12 09:21:26 1997

Re: KLBC: *Houston* qepHom

[email protected] on behalf of Lisa Stapp wrote:
> Qaghmey vIlughmoHnIS,  'ach vInejtaHvIS jImaw'eghmoH.

Suffix order!  {vIlughnISmoH}

> ---
> peqIm tlhIngan jatlhwI'pu'!     (Attention Klingon Speakers!)
>
> *Houston*Daq bIyIn'a'?          (Do you live in Houston?)
> tlhIngan Hol Daqeq DaneH'a'?    (Do you want to practice the
>                                  Klingon Language?)

maj.

> *Mars*Daq malenglaw'taHvIS      (Join us in a simulated mission
> ghotlhej!                        to Mars!)

Ick.  Another use of {-law'} to indicate something other than degree of
certainty.  There's a case for it, but it's really icky as far as I'm
concerned.

> majatlhmeH 'ej maqeqmeH 'ej     (We'll meet at Butera's Deli
> yaHmey DIHevmeH *Butera's*       at 11am to talk and practice and
> Qe'Daq maghom wa'maH wa'         receive assigned stations.)
> vatlh rep.                      [Butera's - 4621 Montrose]

I don't think you receive a {yaH} "duty station."  You need to say {Qu'mey
DIHevmeH} "receive tasks."

When stating a time at which something happens, the time comes at the
beginning of the sentence or phrase.

wa'maH wa' vatlh rep *Butera* Qe'HomDaq maghom.

> *Houston Museum of Natural      (We'll head for HMNS so we
> Sciences* wIghoS 'ej qaSpa'      get into the Challenger
> wa'maH wej vatlh rep             Center by 1300.)
> *Challenger Center* wI'el.

maj!  {ghoS} really does mean "head for" so much more than plain "go to."

> nI'be'mo' lengqoq, ma'eqnIS     (Since the simulation is short,
>                                  we need to be early.)

KGT new word!  {ngaj} "short (in duration)."

ngajmo' lengqoq ma'eqnIS.

(Assuming that you accept {-qoq} here; I have trouble with it.)

> jeSlaH cha'maH jatlhwI' jaq.    (20 bold speakers can participate.)
> tlhIngan Hol DajatlhDI'         (If you aren't a skilled Klingon
> bIpo'be'chugh, ghotlhej!         speaker, *JOIN US*!)

That could also be {ghomuv}.

> qeqnIS Hoch.                    (Everybody needs to practice.)
>
> bIjeSlaHbe'chugh, *internet*Daq (If you can't participate, you
> jubejlaH.                        can watch us on the internet.)
> *CU-SeeMe* Dalo'nIS.            (You'll need to use CU-SeeMe.)
> 198.64.198.250Daq jutu'laH      (You can observe us at
>                                  198.64.198.250)

maj!

--
SuStel