tlhIngan-Hol Archive: Tue Aug 05 10:13:27 1997

Re: lut vIghItlhlI'

> lut vIghItlhlI', 'ej loQ yabwIj botlu'. lutwIjDaq, "They treat me
> like . . ." rubogh qech'e' vIghItlh vIneH, 'ach wej qechvam
> vIQIjmeH mu'tlhegh QaQ vI'ogh. HIQaH.

The Emglish phrase "they treat me like" can mean a lot of different
things, so Klingon being Klingon there are a lot of different
answers.  Klingon makes it hard to hide your meaning behind cliches.
Here are a collection of English "treat me like"s and what I might do
with them.

"They treat me like royalty."
voDleH jIH 'e' luHarlaw'
but also...
muvantaH
chaH vIrup 'e' lulaj
chaH vISuchtaHvIS jIHvaD nay'mey Dun qeng be' 'IH 'ej
moy'bI'wIjvaD naghmey qubqu' vIlo'.
mangghomchaj vIDev 'e' lupIH
muvuvchu'

"They treat me like they are afraid of me."
mughoSDI' muleghvIplaw'.

They treat me like a traitor.
vImaghta' 'e' luHarlaw'

They treat me like my mother does.
mughomDI' chaH SoSwI' luDa

They treat me like I was of no importance.
muvuvbe'
jIram 'e' luHarlaw'

They treat me like a pet.
muweghmeH mongDech mIr je lo' 'ej muje'DI' luH chej je munob.

They treat me like human doctors would.
muvortaHvIS Human Qelpu' rur

They treat me like a friend.
jupchaj jIHlaw'