tlhIngan-Hol Archive: Tue Nov 26 02:29:55 1996

RE: KLBC:loDDoq

At 04:12 PM 11/25/96 -0800, you wrote:
>jatlh HurghwI':  (*shrug* it's under KLBC . . .)
>
>>  tlhIngan Hol bIlo'chugh, Hoch jIjatlh.
>
>The only time I would use {Hoch jIjatlh} is when the *quotation* is the word
>{Hoch}.  Thus, you said the word {Hoch}.  Otherwise (and assuming {jatlh} can
>take an object other than a language}, you'd need to use the {vI-} prefix.
>(It's confusing, I agree, and we're really not sure how accurate this is.
>There's a possible counter-example in the beginning of Power Klingon, but it's
>spoken by a bumbling Earther . . .)
>
>>  vaj, wa'cha' loS ben jIbogh!
>
><vaj, wa'maH loS ben jIbogh yIjatlh> bIjatlh DaneH, qar'a'?

ghobe'. 'oH vIHech.

>>  "tlhIngan Hol Mailing List"-Daq loDHom neH 'e' vIQub.

bIlugh.
<<"tlhIngan Hol Mailing List"-Daq 'oHlaw'pu' loDHom neH>> vIjatlh vIHechpu'.

>nuqjatlh?  I don't think you intended {neH} to be a verb, so what *is* the
>verb?  And why do you keep using {'e' vIQub} when {-law'} does the same thing,
>and is built into the language?

I'm too used to saying that in English. It is a habit I must get rid of.

>>  DaH qaSovmo', jIQuch.
>
>maj.
>
>tlhIngan Hol ghojchoHchugh wa'maH loS ben loDHom, vaj HoSghajchoH Holmaj!
>tugh loQ Holvam Sovlaw' Hoch'e'!  heh heh.

{vaj} 'ut'a'? mu'tlheghlIj tlhaQ vIyajbe'. qatlh tlhaQ 'oH? teH 'oH!

>SuStel
>Beginners' Grammarian
>Stardate 96903.2

-HurghwI'