tlhIngan-Hol Archive: Wed Nov 20 13:45:14 1996

Engishization of Klingon (Was: RE: KLBC a phrase about Honor)

At 09:19 18/11/96 -0800, ter'eS wrote:

}I've made up several artificial languages for my own amusement, [...]  If
}I wanted to make any additions or changes, I'd have to study the language
}for a while to get back into it, or I found that my changes fell back on
}the logic of the one language I use every day, English.
}
}I'm afraid that's what happens with Okrand.  By all accounts, he's not as
}deeply into tlhIngan Hol as most of us on this list.  His original
}language is internally consistent, but I've noted a disturbing trend:
}these days, when he makes a grammatical addition or a new word, it tends
}to replicate English logic, and not Klingon.  {muvwI'} is an example of
}this.
}
}I'm not sure what my point is here, except that it seems that Okrand has
}lost his original inspiration for Klingon, and his choices are making it
}more and more like English as he goes along.

jIQochbe', te'reS.  pIj DIvI' mu' rurqu' tlhIngan mu', meq tu'be'lu'taHvIS.
jIH (HaSta) jIH (bej) je tIqel. pab chu' chenmoHDI' Marc Okrand DIvI' Hol
rur.  bong chenmoH'a' chaq 'e' vISIv. tlhIngan pabDaj'e' Sovqu'be'law' Marc
Okrand. tlhIngan pab le' lo'bejmeH, Hoch 'eb jonbe'ba' ghaH.  <yIn nI' yISIQ
'ej yIchep> qon ghaH.  meqvamvaD puplaw' -jaj.  qatlh -jaj lo'be'?  ghaytan
lIj neH. vay' lIj Hoch net chaw'ba' 'ach pab bIvDI' Okrand pabna'
wIngu'laHbe'.  tlhIngan Hol chenmoHlaH Okrand neH 'e' wIwuq 'ach Holmaj
Qorgh neHbe'law'mo' jImogh.

SKI: Qov agrees and is frustrated by it.
---
Qov (Robyn Stewart)   [email protected]    tlhIngan Hol ghojwI'

Back to archive top level