tlhIngan-Hol Archive: Sun Nov 17 06:53:06 1996

Reply for KAG ship linguists (and anyone else!)

 >> }rut Ho'Du'lIj Da'ang, 'ach bIchopnISchugh, pe'vIl yIchop!
 >> }
 >> }(Hmmm... that looks better than I thought it would for a
 >> spur-of-the-moment }translation.  Recognize the source?)

 > paq bey'Daq QIt yIt Qov rIgh.  *The Final Reflection* tlhap.  paq

QIt bIyItlaH.  maj.  tugh nom bIyIt.  pay' bIqet!  ('ej chaq qablIjDaq bIpum.
'ach, bInIDpu'!)

(Aside: I used two adverbials in a row.  Do we have any canon for that?  I
could have said {nom bIyIt.  tugh qaS 'oH.} or something similar, but it just
didn't look right....)

 > HIja', Qob.  Hal ghovchu' Qov.  tlhochchuqbej tlhIngan Halmey law'
 > 'ach vItIv 'ej vIqel tlhInganpu' vIqeltaHvIS.

*The Final Reflection* wImugh 'e' luchaw'meH *Paramount* DIponlaH'a'?
Hmmm....

SKI: Qov has correctly identified the quote from The Final Reflection. Qob
tells her that she will be walking faster soon.  Qob also wonders if we could
get official permission to translate TFR into Hol.

|         la' Qob sutai-qutvaj       tlhIngan wo' Duj quttaj ra'wI'     |
| Qojbogh tlhIngan ghom, maS Hurgh yo', *Northern* jogh, jogh boQDu''a' |
|                  === tlhIngan Hol yejHaD ghojwI' ===                  |
|               Fido: Bill Willmerdinger, 1:2613/477.1701               |
|         E-mail: [email protected]   [email protected]         |