tlhIngan-Hol Archive: Wed Oct 25 23:03:19 1995

Some Klingon text

A miscellany of Klingon text (canon and otherwise)

Hullo all! I can't hear you, because as I've said previously I've
unsubscribed; I hope you can hear me! As you'll have read in your
HolQeDmey, WorldCon was a lot of fun, and I remember it fondly.
I've brought from it a few texts I'd like to share with you all.
They include: two more Scottish songs; Sesame Street, and...

First: More Okrand Skybox Cards. I've gotten hold of the cards published
in HolQeD, plus cards SP1, SP2 and SP3, which I believe have already
been published on the list. Please don't anyone mention how much money
I spent on trading cards, btw, ok?

The cards are SkyBox, SP1, SP2 and SP3. As with the other cards, they
contain garbled pIqaD along with punctuation --- filled triangles
pointing upwards and downwards. SP1 and SP3 end with a downward
triangle, while SP2 ends with an upward; it's thus not practical to
associate them with full stops and commas. The cards published in
HolQeD did also include triangles in places corresponding to commas;
I don't remember which way they were pointing, and have already mailed
them to Australia --- anyone?

I believe I've already posted Auld Lang Syne and Flower of Scotland.
Here are Loch Lomond and Scots Wha Hae

Scots Wha Hae.

Su': lIDevpu' *Wallace* noy!
Su': pIj *Robert Bruce* botoy'!
*Alba*ngan! DaH 'aw'jaj 'oy',
pagh Dah wovjaj yay!
pawpu' rep 'ej pawpu' jaj!
chollI' may' luHechbogh vaj!
chollI' *Edward* ghom HoSghaj ---
HI'tuy, mer je tay'!

Su': maghwI' mojHa'qang 'Iv?
Su': nuch quSDaq ba'qang 'Iv?
Su': toy'wI''a' Daqang 'Iv?
Haw'chu'jaj toDSaH!
*Alba* ta'vaD, chutvaD je
tlhab 'etlh lelqangchugh rewbe' ---
Heghchugh, DISruppa' "choche'":
'eH mutlha'jaj ghaH!

not nu'uychoH HI' meqba'!
not qama'pu' moj puqma'!
'aDmaj quvqu' DItebHa',
'ach reH tlhabbej wo'!
DoQrupwI'vaD HuHDaj ngab!
pumDI' wa' jagh, pum jagh nab!
'ej maqIpDI', qIp je tlhab!
gholvaD majeghQo'!

Loch Lomond.

ngeng Dop 'IHqu'Daq, ngeng HuD 'IHqu'Daq,
*Lomond* ngengDaq wo'vqu' pemHov!
'ej pa' rut malengruptaH jIH, bangna'wI' je.
*Lomond* ngeng Dop 'IHqu' 'IHqu'Daq pov!

Chorus:

SuH: Dung He vItlha'choH 'ej bIng He Datlha'choH;
qanungba', leS *Alba* vI'elDI'.
'ach nem not maghomqa'law' jiH, bangna'wI' je,
*Lomond* ngeng Dop 'IHqu' 'IHqu'Daq belDI'.

ben pa' tlheD; nem pa' ghom. QIbmey ngemvetlhDaq qaS.
*Lomond* qoj chongqu' chongDaq wIghov.
'ej pa' Sep jen HuDmey DIleghDI', maHvaD SuD,
'ej choS botlhDaq boch 'ej bochtaH maSwov.

*Charlie Stuart* yoH! reH pIvuvtaH, joH!
"qaQanQo'" not ghaHvaD jatlhmeH machov!
HuD Dop gheghqu'Daq QIt SaQbogh Qa' Darur;
DalajHa'lu'DI' bIDun 'ej bIyov!

bomtaH Qa'mey qu'; boghtaH tImey qu'.
'ej Qong bIQmey, pa' wovDI' pemHov.
'ach bov tuj tlhojQo' pIj pe'vIl 'oy'bogh tIq,
'ej reH SaQ, wo'Daj DantaHvIS nov!

And on a more peaceful note: this is how Sesame Street starts in Klingon.
Unfortunately, I only know the first verse in English; could some kind
soul mail me the remainder?

Sunny day;					pem Hov jaj.
everything's A-OK.				HochvaD vIjatlhnIS "maj".
On my way					ghoch vIghaj.
to where the air is sweet.			'ej pa' muDmo' jIbel.
Can you tell me how to get ---		chay' *Sesame Street* vIghoS,
how to get to Sesame Street?			SIbI' jIHvaD 'e' yIDel!

(A day of the daytime star.
Because of all things I am compelled to say "well done!"
I have a destination;
and there, because of the atmosphere, I am pleased.
Describe to me *immediately*
how to go to Sesame Street!)
--
Nick Nicholas. Linguistics, University of Melbourne. In Greece until Feb. '96.
            Normally:     [email protected]

Back to archive top level