tlhIngan-Hol Archive: Tue Nov 21 18:09:29 1995

The War Ballad of Koloth (again)

Okay, lets try this again. *I*, Christian Matzke, am sending this
(not my roommate Rick Young). Hopefully this version will be easier
to read }}:^)
The War Ballad of Koloth (qolotlh veS bom)

lommeymo' may' yotlh legh'be'lu'                    Corpses liter the battle field
ngechmey teb 'Iwchaj                                    Their blood fills the vale
porghmeyvo' vIH SeS 'e'mo' chal leghbe'lu'chu' Steam rises from the bodies;
                                                                   obscuring the sky
chal qIjmoHtaH tlhIch                                    Smoke blackens the heavens
jaghpu'chaj chop SuvwI'pu' 'etlhmey                Warriors' blades bite their enemies
yoD paw' yoD                                               Shield colides with shield
'etlh bot 'etlh                                                 Sword blocks sword
jach 'Iwchaj                                                  Their blood screams

nIvwI'Daj qIH SuvwI'                                       An enemy meets his match
'ej tortaHvIS Hegh                                         And dies on his knees
qolotlh, SuvwI'na', 'etlhDaj Say'moH                Koloth, the warrior, wipes his blade clean
nIteb jaghmeyDajDaq ghIr                              He descends on his enemies
tIqDaj luQeq DuQwI'naQmeychaj                    Their spears aim for his heart
Hom ghor baS                                              Metal breaks bone
DIr Surgh pach                                             Claw rips flesh
jach 'Iwchaj                                                  Their blood screams

nIteb jagh charghta'bogh Dung Qam qolotlh     Koloth stands alone above the vanquished
luQIDta' jIvmoH                                             He ignores his wounds
may' yotlhDaq 'Iw jagh joqwI' nej                     He searches the battle field for the banner
                                                                   of his blood enemy
'Iw veSmo' luQojtaH                                      They make war to settle a blood fued
ghol rI' 'ej qorDu' quvvaD tonSaw' tagh             He hails his adversary and begins the fight for
                                                                   his family's honor
Quch mup Quch                                           Forehead strikes forehead
'Iw DuD 'Iw                                                   Blood mingles with blood
jach 'Iwchaj                                                  Their blood screams

Qap qoloth, taH qorDu'Daj quv                        Koloth is the victor, his family's honor endures
vaHvo' taj lel 'ej DaQDaj chIpDI' chev               He draws his knife from its sheath and cuts off
                                                                   his ponytail
gholDaj lomDaq jIb chagh                              He drops the hair on the body of his adversary
qoloth ghomDI' vajpu'Daj ghu' luchenmoH        Koloth's warriors form a circle around him
rInpu' may' 'ej quv leHchu'                              The battle is over, honor has been maintained
ghogh muv ghogh                                          Voice joins voice
vaj van vaj                                                     Warrior salutes warrior
jach 'Iwchaj                                                  Their blood screams
                                             maSqa'
    "Had I not known that I was dead already,
    I would have mourned the loss of my life"
              -Ota Dokan, Japanese poet
 (written while a knife protruded from his chest)

Back to archive top level