tlhIngan-Hol Archive: Wed Dec 13 21:29:05 1995

Re: Colors? What colors?

>>taghwI'mey vImISmoHbe'meH mu'mey vIghItlhpu'bogh vIlaDnIS.
>        ^^^
>Qu'vatlh!  DaH taghwI'pu'vaD jItlhIjnIS.  bong chaH vItIchpu'.
>                      ^^^
>
>jItlhIj.
>
>mu'mey vIghItlhpu'bogh vIlaDnIS jabbI'ID vIlabpa'qu' jay'!
>
>-- ghunchu'wI'               batlh Suvchugh vaj batlh SovchoH vaj

Refering to TKD p.22 Sec. 3.3.2 I read "The suffix {-pu'}  can be used to
indicate plurality for Klingons, Terrans, Romulans, Vulcans, and so on, but
not for lower animals of any kind, plants, inanimate objects, electromagnetic
or other beams or waves, etc."

I think that computers, robots, films, machinery, and the like belong in the
non-sentient category and should take Type 4 suffixes such as {-wIj} and the
Type 2 suffix {-mey}.  When refering actors on film, the actor takes the
suffix {-pu'}; but the film itself, and computer processors, do not.

toH     Hol jatlhlaHbogh jan DamojmoHpu' 'ej taghlI'pu' chaH     qaHoy'
    'ach janmey vISovbogh, Hol jatlhlaHbe' bIH     ghotpu' rurbe' bIH

peHruS

Back to archive top level