tlhIngan-Hol Archive: Fri Jul 01 14:36:00 1994

"Qu'Hom" : lutHom vIghItlhqa'pu'bogh. (This post: >100 lines.)

Here is my revised version (thanks to HoD trI'Qal & ~mark)
of my short story: "Qu'Hom". The translation follows it.

As I said in my previous post, I welcome further criticism,
although I don't expect anyone to bust a gut scrutinising it!

Qu'Hom
======

wa' loDvaD neH torgh Duj mach chenlu'pu'.
quSDaj qev Qu'Daj tep ngaSwI'mey.
tuHmey QatlhmoH bIH 'ej qastaHvIS cha' jajmey SIQ.

ghopDapmey yotlh 'eltaHvIS luchollI' jagh Dujmey.
QeychoH SomrawDu'Daj.
cha' ghopDap jojDaq DujDaj DIngchu' torgh.
wa' ghopDap HeHDaq paw' wa' thla'wI'Daj.
loghDaq ghomHa' 'uy' law' DI tIrmey.
tlhuHqa'laH torgh, 'ach pay' ratlhtaHbogh tlha'wI'Daj Sam nochmey.

luSamqa'law'ta' chaH je.
jIHDaj poS wovmoH wej pu' qul tIHmey Doq.
'ach Do' DoSchaj lumupbe'.

   " qoHpu' jay'! " 'e' Qub torgh.
   " DaH 'ebvetlh neH luSuq "

QumwI'Daq paw ghogh moghlu'pu'bogh,
   " DaH yImev pagh pIQaw'! "

Hagh torgh.
   " Su'! jang! " De'wI' ra'.
   " taQbangwIj Sop! "

ghopDapmey yotlh veH leghlaHDI' pIvghor chu'.
SIbI' ra'wI'Daj toQDuj Sum.
nom torgh Duj Dech SachtaHbogh toQDuj yoD.
'ach narghHa' lutlha'pu'bogh novpu'.
nom vergh 'ej tep ngaSwI'mey woH.
ra'wI'Daj pa'Daq nIteb bIH qeng.

SoptaHvIS loD pI', torgh qImbe'law'.
   " yIja'! "
   " pItlh, joHwI' "

loD pI'vaD ngaSwI' nob 'ej tor torgh.
ngaSwI'Daq ghopDaj lan ra'wI' 'ej yInbe'bogh qagh puS lel.

loQ moghlaw' loD pI'.
   " noghtaHbe'. wej rIntaH Qu'HomlIj. " Sopqa'.

ngaSwI' nuD torgh.
lugh ra'wI'lI' 'e' leghmo' torgh 'ItchoHmoH.

   " yImej! " pay' jach loD pI' .
Sup torgh.

lojmIt SIchlaHpa' torgh jachqa' ra'wI'.
   " mang! "

qagh ngaSwI' baHlu'pu'bogh, chalvo' luHlaHmeH, poH yap neH, tlhe' torgh.
loQ Hagh ra'wI' pI',
   " lenglIjvaD yItlhap. chaq bIghungchoH! "

     ~~~|||~~~

{Translation follows 20 lines below...}

The Errand
==========

Torg's small ship was built for only one man.
The containers of his mission's cargo crowded his chair.
They made manoeuvers difficult, and he had endured them for 2 days.

The enemy ships continued to close in as he enetered the asteroid field.
His muscles tightened.
Torg steered his ship to spin perfectly between two asteroids.
One of his pursuers collided with the edge of one,
 scattering many millions of grains of debris in space.
Torg could breathe again, but suddenly his sensors located the
 remaining pursuer.

Apparently they had found him again also.
The left side of his view was illuminated by three rays of crimson phaser fire,
 but luckily they failed to strike their targets.

   "Fools!" thought Torg.
   "They won't get a second chance now!"

A translated voice arrived over the communicator.
   "Stop or we will destroy you!"

Torg laughed.
   "Reply!" he ordered the computer.
   "Eat my exhaust!"

As soon as he could see the boundary of the asteroid field,
 he activated the warp drive.
Immediately he was near his commander's Bird of Prey.
The big ship's expanding shields soon enveloped Torg's ship.
However, the aliens who were following him had disappeared.
He quickly docked and picked up the cargo containers.
Alone he carried them to his commander's room.

The fat man appeared to pay no attention to Torg while he
 continued eating.
   "Report!"
   "Accomplished, my lord."

Torg passed a container to the fat man and knelt down.
The commander put his hand inside the box and picked out a handful of dead qagh.

The fat man appeared a little frustrated.
   "They no longer writhe. You have not yet completed your errand."
He continued eating.

Torg looked into the box.
He was disheartened to see that his commander was correct.

   "Leave!" the fat man suddenly shouted.
Torg jumped.

Before Torg was able to reach the door the commander yelled again.
   "Soldier!"

Torg turned just in time to be able to catch the thrown container of qagh.
The fat commander chuckled,
   "Take this for your trip. You might become hungry!"

     ~~~|||~~~

Paul Mackie.

Back to archive top level