tlhIngan-Hol Archive: Mon Dec 05 14:49:10 1994

Warp drives (again)

                         pIvlob Hut yIruch ... yIchu'!
                         -----------------------------

> vallaw' "Star Trek" qonwI'pu'. 'e' chutmey pabbogh pIvghorHey'e'
> wIchenmoHlaH.
>
> "Qu'vam wIta'chu'meH qItbej mIw 'e' vIQub, <Star Trek> vIbejtaHvIS" ja'
> Miguel Alcubierre (Cardiff-Daq Wales DuSaQ'a'/University of Wales,
> Cardiff).  logh wej lurgh, poH lurghHey je lo' mIwDaj.  qechDaj QubchoHpa',
> Qu'vam ta'meH, ngeHbej lojmItHeyDaq (lurghDaq qIgh 'oH) neH lengnISlu' 'e'
> luHar QulwI'pu'.  mIwvam ghIH law', Alcubierre mIw ghIH puS, 'ach mIwDaj
> pablu'meH, Duj Sumbogh lurgh SachnISmoHlu' 'ej DejnISmoHlu'.

----------------Thanks, ~mark, for translating that little lot.-------------

[Here comes my attempt at translating the next paragraph in Klingon......]

Rewording somewhat from the original English I posted a while ago.....

A starship which travels to Alpha Centauri travels 6 hundred million
kellicams.
Duj //Alpha Centauri//-Daq lengbogh javvatlh 'uy' qelI'qammey leng.

However, the apparent time slows down as the velocity approaches one
kellicam per year.
'ach machghach mojtaH poHHey wa'vatlh loSmaH 'uy' <kellicams per year>
ghoSvIS Duj.

This causes strange occurences to happen.
qaSghach Huj qaSmoH 'oH. [I'm not sure about this one]

Imagine two people of the same age.
[How do I say this?]

One remains behind, whilst one goes to Alpha Centauri and back (to Earth).
ratlh wa' 'ej //Alpha Centauri//-Daq je tera' leng wa'.

At the moment of time  he returns, he will be younger than the person
who stayed behind.
<?>

The words in slashes //...// are names inserted; the words in angle
brackets <...> I have no idea how to translate.
[Assumptions: A kellicam is equal to 2.02 km. From an earlier posting
              concerning qelI'qammey.]

Qapla'

- toDbaj

PS Does the title work for 'Ahead warp factor 9 ... Engage!' ??

Back to archive top level