tlhIngan-Hol Archive: Sat Jul 28 12:30:04 2012

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh loSmaH jav: toy'wI''a'pu' maH

Qov ([email protected])

Mahoun decided that this planet's rule about slaves didn't apply when the
slaves were present as guests at his wedding reception.<br><br>
CONTENT: Singing, storytelling, food. No blood, violence, sex or foul
language. It's pretty happy.<br><br>
246 toy'wI''a'pu' maH<br><br>
Mahoun qab yachDI' Inaq[305], 'eSSIm bej Mahoun. ghalchoH neHbe'. 'ach
bepbe' 'eSSIm. bejchuqtaH Mossam 'eSSIm je 'ej montaH. rojHom
lucherlaw'ta'mo' Quchqu' Mahoun. wanI'meychaj DelmeH Mahoun, wa'logh ghel
ngIq 'e' chaw' 'ach law'mo' yelwIyyItnganpu' 'ej chIch toghHa'mo' Mahoun,
tugh lut naQ luSov. Mahoun luHoy'meH Dujvo' rI' QeDpIn, jonpIn je.
<i>Farsajii</i> luQorghtaHmo' Quch Mahoun. 'eSSImvaD Dalmo' jatlhtaHbogh
yelwIyyItnganpu', jengva'Daj tebmeH mej.<br><br>
loQ yel Hol ghojpu' Thrxan[298], 'ach toDwI'DajvaD 'anDor Hol
jatlhqa'laHmo' Quchqu'. ThrxanvaD wanI'mey lopbogh QIjpu'DI' Mahoun,
'anDornganvaD jatlh, «tugh juHlIj wIghoS 'ej bIcheghpu'mo' loplaH
qorDu'lIj.» <br><br>
Quchbe'choHmo' Thrxan, 'anDor Hol jatlhHa'pu' 'e' Har Mahoun, 'ach jatlh
Thrxan, «juHwIj vIghoS vIneHbe'.» <br><br>
jatlh Mahoun, «qatlh? vabDot Dungevta'chugh qorDu'lIj nISaHtaH.[300] »
jatlh Thrxan, «toy'wI''a' jIHtaHvIS jIyem. Qu'meywIj DaSovlaHbe'. tuch
lalDanwIj. mulajqa'Qo' nughwIj.» <br><br>
yajbe' Mahoun. Sapbe'mo' toy'wI''a' pIchlaHbe' vay'. jatlh, «Qu'meylIj
vIloy'laH.ta'pu' 'op beqwI'pu' vIje'pa'. DaH ram.» <br><br>
jatlh Thrxan, «bIjatlhHa'law'. toy'wI''a'pu' chaH'a' beqpu'lI''e'? Qu'mey
mIgh ta'pu''a'?» nachDajDaq jeqwI'Du' DaDI' Thrxan nItlhDu' Sotqu' 'e'
'ang. Thrxan nItlhDu' laDlaHbe' yelwIyyItnganpu' 'ach HoDchaj qab
luyajlaHmo' ghelchoH. chaHvaD QIj Mahoun. ThrxanvaD ngu''eghchoH Mahoun
toy'wI''a'pu'. <br><br>
DaH toy'wI''a' ghaHtaH teppIn'e' 'e' tlhojDI' mIS Mahoun. jatlh,
«Luhirey, chay' toy'wI''a' SoHtaH? ben law' qaje'ta'. tlhablIj
Dabajbejta'!» <br><br>
DeSDaj DIr ghItlhHommey muchmeH teppIn tlhayDaj yuv. jatlh, «wejlogh
vIbajta' 'ach jItlhabchoHDI' reH vay' vIDIlnISmo',
jIngev'eghqa'.»[301]<br><br>
ThrxanvaD jatlh Mahoun, «jIQuptaHvIS tlhIngan toy'wI''a' jIH'e'!»
jatlh Thrxan, «ngugh nuq Data'nIS?» <br><br>
Sovchu'be'mo' Mahoun 'ej loQ Hajmo' jangchu'be'. jatlh, «rut pInwI'
mebpu'vaD jIbom.» raSDaq Sup Mahoun 'ej wup. HoSghajmo' 'ej 'IHmo'
ghoghDaj 'IjmeH tlhe''egh Hoch 'ej tamchoH. bom Quch wIv Mahoun 'ej
bommeH porgh naQ lo'. Quch mu'mey. Quch qabDaj. Quch tlhIngan ghong
'angtaHbogh DeSDu'Daj'e'. yIntaH Mahoun 'ej be'nal Dun Sawta' 'ej luDech
juppu' chaHtaHbogh beqpu''e'. <br><br>
rInDI' 'o'megh jatlh yelwIyyItnganpu', «latlh! latlh!» <br><br>
«Sotlaw' yIbom!» jatlh Thrxan. <br><br>
bomrupchoH Mahoun 'ach yev. raSvo' Sup 'ej jatlh, «chay' Sotlaw' 'oHpu'
bomvetlh'e' 'e' DaSov?» <br><br>
jatlh Thrxan, «qaja'pu'. loQ mu'mey vIyajlaH.»[323]<br><br>
jatlh Mahoun, «Thrxan, bomvetlh mu''e' vIyajlaHbe' jIH. ?jIyaj?
bIjatlhDI', QoQ yaj tIqlIj 'e' vIyaj. nuq bop bom?»<br>
----<br>
SKI: Mahoun sings at his own wedding reception.<br>
----<br>
refuge, and whose opinion Mahoun sought as he went to meet Thrxan for the
first time.<br><br>
[298] Thrxan is the Andorian youth whose antennae were severed and
cauterized by slavers and whom Mahoun was given by a Federation vessel
who mistakenly believed him to be a Yelwitian.<br><br>
[300] I visited Cambodia a couple of years ago on a humanitarian aid
project. We were told that in the village where we worked, many of the
children went to work for a few years in brothels on the Thai border, and
then came home without it being a source of shame. I'm not sure exactly
what the financial arrangements were, but that's pretty close to selling
your own children into contract slavery.<br><br>
[301] The Yelwitian equivalent of being unable to stay out of credit card
debt? Although in this case I think the {vay'} applies to persons, and
she keeps reselling herself to buy members of her extended families out
of bad situations. By the way, Yelwitians don't have student debt,
because if you want an educated workforce you either buy children and pay
to educate them, or you buy educated slaves from someone who has done so
on spec. If you buy a kid to educate them and they don't turn out to be a
good student, then you might flip them to a brothel or a rug factory.
Yeah, you thought this story was long. And then you realize all the
directions it ended up not going. <br><br>
[323] I messed this up a little when Thrxan said that he understood.
Mahoun merely intended that he try to understand the mood of the music,
and when he said he did, that was how Mahoun took it. At least one reader
understood it the way Thrxan meant it, so has suspected all along that he
knew. Well now you know you were right, and I'll try to fix that bit so
it's more subtle.<br>