tlhIngan-Hol Archive: Sun Apr 29 03:12:58 2012

[Tlhingan-hol] chatlh wIb

De'vID jonpIn ([email protected])

{Bankei} ghInDaq Dab vutwI' gheStaHbogh {Dairyo}.  ghojmoHwI'Daj qan
Qorgh vutwI' 'e' wuq vutwI'.  vaj {Bankei}vaD nIvqu'bogh chatlh wIb
neH jab.  chatlhDaj QaQ law' ghojwI'pu'Daj chatlh QaQ puS 'e' tlhojmo'
{Bankei}, ghel, jatlh: <DaHjaj vut 'Iv?>

ghaHvaD {Dairyo} rItlu'.  qanmo' {Bankei} 'ej quvmo', chatlh nIvqu'
neH Sop 'e' qotlh 'e' ghojDI' {Bankei}, vutwI'vaD jatlh: <vaj
jISopbe'qu' 'e' Daqap.>  ghIq pa'Daj 'el 'ej lojmIt ngaQmoH.

lojmIt HurDaq ba'taH {Dairyo} 'ej qeHHa' ghojmoHwI'Daj 'e' qoy'.
jangQo'taH {Bankei}.  qaStaHvIS Soch pemmey Soch rammey je HurDaq
ba'taH {Dairyo} 'ej qoDDaq ba'taH {Bankei}.

tagha', tlhoS Qay'mo' vIlle', {Bankei}vaD jach vIlle', jatlh: <chaq
bIpIvtaH, ghojmoHwI' qan, 'ach SopnIS ghojwI'vam Qup.  not Sop 'e'
SIQlaHtaHbe'.>

ngugh lojmIt poSmoH {Bankei}.  mon.  {Dairyo}vaD jatlh: <ghojwI'wI'
ramqu' Soj rapbogh Soj'e' vISop 'e' vIqap. ghojmoHwI' DamojDI', 'e'
yIlIjQo'.>

English translation - Paul Reps

Sour Miso

The cook monk Dairyo, at Bankei's monastery, decided that he would
take good care of his old teacher's health and give him only fresh
miso [a paste of soy beans mixed with wheat and yeast that often
ferments]. Bankei, noticing that he was being served better miso than
his pupils, asked: "Who is the cook today?"

Dairyo was sent before him. Bankei learned that according to his age
and position he should eat only fresh miso. So he said to the cook:
"Then you think I shouldn't eat at all." With this he entered his room
and locked the door.

Dairyo, sitting outside the door, asked his teacher's pardon. Bankei
would not answer. For seven days Dairyo sat outside and Bankei within.

Finally in desperation an adherent called loudly to Bankei: "You may
be all right, old teacher, but this young disciple here has to eat. He
cannot go without food forever!"

At that Bankei opened the door. He was smiling. He told Dairyo: "I
insist on eating the same food as the least of my followers. When you
become the teacher I do not want you to forget this."

--
De'vID