tlhIngan-Hol Archive: Sun Jan 02 13:19:27 2011

RE: van mu'mey puS je

Felix Malmenbeck ([email protected])

>> QInvam boyajlaH 'e' vItul.  jIDoy'qu' :P
> <I hope you are able to understand this message. I am so tired>
> tlhoS jIyaj.

maj.

>>> jup batlh qavan.
>> yIyep! wot 'oHbe' «batlh»'e' ;)
> <Be careful! {batlh} is not a verb>
> bIlugh. Felix qatlho' :)

maj.

>>> naDev jIyajbejbe'. <they all need to be captured>, qar'a'
>> Huj mu'tlheghwIj.  «Gotta catch'em all!» vImugh 'e' vIHechpu'.
> <My sentence is strange. I intended to translate it as «Gotta catch'em all!».>
> wejpuH :)

qarqu'.

>> jonwI' ghojwI' jIH.  «Pokémon Trading Card Game» ghom wIchenmoH luneHpu' jIH latlh jonwI' ghojwI'pu' je.  jIqID, jIjatlh, «maHvaD jonwI'pu' po' wIpong.  "Skilled Engimeers"vaD "Skilled capturers"vaD je pongvam lupong tlhInganpu'.»
> Qatlh. <I am an engineering student. Other (engineering) students and
> I wanted to collect «Pokémon Trading Card Game». I said as a joke: «We
> call them skilled engineers. Klingons call them "Skilled Engimeers"
> (sic) and "Skilled capturers".»> qar'a'.

tlhoS bIlugh.  <Other engineering students and I wanted to create a «Pokémon Trading Card Game» group.>

(Dung mu'tlhegh vIghItlhpu' DoqchoH qabwIj ;))

>> «Pokémon» bopbogh tlhIngan Hol mu'qIDmey'e' DatIvchugh,
>> ghaytan jonwI' ghojwI' SoH ;)
> <If you enjoy Klingon wordplays about «Pokémon», you are probably an
>engineering student> qar'a'
> qID viSambe' :P|

bIlugh.

>>> <I'm just able to describe the essence of your words in Klingon>
>> tlhoS bIlugh.  wotwIj yInuDqa'!
> <I'm can describe the essence of your words just in Klingon> qar'a'

tlhoS bIlugh.  moHaqwIj yInuD!

>>> maj. DaHjaj mu' chu' vIghoj.
>> majQa'!  taHvIS DIS chu' maghojtaHjaj.
> mu'ghom paq ngo'pu'.

<the formerly old dictionary book>
jIyajbe'.

> DaH <Klingonska Akademien>vo' mu'ghom chu' viSuq :)

maj.  QaQqu' paqvam.

>> <lughmoH> DaghItlh 'e' DaHech 'e' vIHar.
> <I believe you intended to write {lughmoH}>
> 'e' vIHechpu'. bIlugh.
> mu'meywIj DalughmoHtaH 'e' DaneHDI' :)

majQa'.

> vIlughbe'pu'. qar'a'

vIlughbe'pu' - I was not right it/him/her/them

yInIDqa'!

Back to archive top level