tlhIngan-Hol Archive: Tue Feb 02 15:14:56 2010

Re: KLBC: tlhIngan qeq

kff ([email protected])

QInlIj vIHev 'e' vIquv!
(I am honored to receive your message)

buSwI' 'oH pongwIj'e'.
(my name is buSwI')

nep pongvetlh.
(that name lies)

tlhIngan Hol vIghoj 'e' vIbuSqu'be'.
(I do not concentrate very much on learning Klingon)

vIbuSqu'niS.
(I need to concentrate a lot on it)

loD jIH.
(I am a man)

De'wI' QeD tej jIH.
(I am a computer scientist)

tlhIngan Hol pab vItIvqu'!
(I like the grammar of Klingon a lot!)

vIghoj vIneH.
(I want to learn it)

mu'tlheghmey vImughniSbogh 'oH nuq'e'?
(Which sentences did I need to translate?)

vIyajbe'pu'.
(I did not understand that)

'oHmey DaghItlhpu'bogh 'oHmey vIghItlhbogh ghap?
(Those you wrote or those I write?)

DaH jIQong vIneH.
(Now I want to sleep)

    /buSwI'

PS:
pojwI' vIghajbe'chugh QInvam vIghItlhlaHbe'.
(If I did not have pojwI', I would not have been able to write this message.)