tlhIngan-Hol Archive: Tue Sep 01 14:15:59 1998

RE: KLBC - Qov, cholughrupqa'moHchu'neS'a'?

KLBC - Qov, cholughrupqa'moHchu'neS'a'?

ja' pagh:
> I almost want to ding you for suffix abuse in the subject line, but you
> used them all correctly, and in the right order. majQa'.

"mua ha ha"

> lab tuv'el:
> >
> > KLBC - pagh, pabHeywIj yIlughmoH.

> pabna' Dalo'taH. bo'DaghHom Dalo' 'e' yImev.
TRANS:  You are using definite grammar.  Stop understating it's importance.

pabvaD bo'DaghHom vIlo'be'taH!  jIjatlh reH mu'tlheghmeyqoqwIj vIqonDI'
jIH'e' pab vIlo'Ha' jIH'e'.  pab potlh 'e' vISovbejqu'!

> > chay' pablIj vI'ollaH? mu'tlheghmeylIj vImughlaHbej,
> > 'ach lI''a' mIwvetlh? chaq vay' vImughHa'DI' cha'maH
> > cha' joQDu' neH vI'anglaH. jInIDrup!

> jIjatlhqa': bo'DaghHom Dalo' 'e' yImev. bIpo'choHbejtaH. yIjeH. yIjaq.
> 'ach yIbuDchoHQo'.
TRANS:  I say again: Stop understating it's importance.  You are undoubtedly
becoming skilled.  Be absentminded.  Be bold.  But don't get lazy.

jIjeHchu'qu'!  nuq vIjatlh?

wej mu'tlheghmey chu':

qarDaSngan Duy'a'vaD cha'nob lungeHDI' qeng je loH lulobHa'.
"When Torg and Kang sent ritual gifts to the Cardassian ambassador they
disobeyed the administration."

van'a'Daj parHa''a' SoSlI'?
"Does your mother like her award?"

ghoSolQo'!