tlhIngan-Hol Archive: Wed May 13 15:20:24 1998

Re: KLBC parmaqay

: chay' [Be my parmaqqay] lumughlu' ?
:
: [You are my parmaqqay] 'oS [parmaqqaywI' SoH]
: [SoH]Daq [yI-] lulanlu''a' ?
: qar'a' [parmaqqaywI' yISoH] ?
:
: DloraH

ghobe'.  <parmaqqaywI' yImoj> "Become my par'Machkai!" bIja'nIS.  wot lI'
{moj} yIlIjQo'!

  yaS vImojpu'
  I became an officer. TKD

  yaS DImojpu'
  We became officers. TKD

  DIHIvbej [pagh] qo'chajDaq toy'wI''a' DImoj  (?!)
  Attack or be slaves in their world. ST6

  bogh tlhInganpu', SuvwI'pu' moj, Hegh
  Klingons are born, live as warriors, then die. TKW

  wa' jaj 'etlh 'uchchoHlaH tlhIngan puqloD; jajvetlh loD nen moj
  The son of a Klingon is a man the day he can first hold a blade. TKW

  yejquv DevwI' moj ghawran 'e' wuqta' cho' 'oDwI' Dapu'bogh janluq pIqarD HoD
  Gowron... named leader of the High Council by Captain Jean-Luc Picard, who
   was acting as Arbiter of Succession. S25

Though depending on the obligations implied, {gheS} "assume duties of, take
on responsibilities" might be more appropriate -- at least humorously.
(Klingons do have a sense of humor.)

  DaH yaS wa'DIch vIgheS
  I now take my place as first officer.
  ("Now I assume the responsibilities of first officer.") KGT

  juDev 'ej Dujvam ra'wI' DagheS 'e' vItlhob
  I ask you to lead us as commander of this ship  (KGT)
  ("I request that you lead us and that you assume the duties of commander
of this ship.")

Voragh

Back to archive top level