tlhIngan-Hol Archive: Wed Jul 29 16:33:05 1998

Re: qep'a' QonoSHom

jInID:

ja' ghunchu'wI':

> [I invite eager students to post translations of this message.]
>
> Hoch vIlIjpa' 'op wanI' vIDel vIneH.

I have forgotten all (? Hoch vIlIjpu') I want to describe an unknown
event.

> mabomchu'ta'!  SeymoH <taHjaj wo'>.  Qanqor bom chu' vItIv je --
> bavchuqlaw' QoQ tlheghmey.  'ej not <DaHjaj po> lIjlu' 'e' vItul.

We have sung perfectly!  <May the empire continue> excites.  I enjoyed
Krankor's new song also --The lines of the music seem to orbit one
another.  And I hope <today's morning> will never be forgotten.

> loQ qetlh 'uQ wa'DIch Soj, 'ach Dajbej juppu'.  mutlhej be'nalwI',
> puqloDwI', puqloDwI' jup je.  maSoptaHvIS, muyu' puq:  "How do you say
> 'Good eating tonight' in Klingon?"  vIjangmeH burghwIjvo' SIp chuS
> vItlhuD.  Haghchu' chaH.  DaH qIDwIj vIpay -- reH *burp* chaH jay'.

The first dinner's food was slightly unintersting, but the friends were
certainly interesting.  My wife, my son,and my friend's son accompanied
me.  While we were eating, they asked me:  "How do you say
'Good eating tonight' in Klingon?"  I emitted noisy gas from my stomach as
a reply.
They laughed perfectly .  I regret my joke now -- They always friggin'
*burp* .

> Dunqa' <pegh mu'>.  Qujvetlh vIbej 'e' vItIv.  rut tlhaQbej mu'mey.
> <nIbpoH> 'oH wa' mu''e'.  DelmeH, jatlhlu' <qaSqa'law'>.  yajbe' qoch.
> SIbI' jatlh ghol <qaSqa'law'>.  tlhoS ravDaq vIpum jIHaghqu'mo'.

The <secret word> was great again.  I enjoyed watching that game.  The
words were undoubtedly funny sometimes.One word was <deja vu>.  One says
<it can happen again> to describe it.  [My] partner didn't understand.
The opponent immediately said <it can happen again.>  I nearly fell to the
floor because I laughed so hard.

> SIbDoH wov wIbej 'e' wInID.  nIS 'engmey.  wInIDqa'DI' maQap 'ej
> quvwIj vItoDlaw'.

We tried to watch a bright satellite.  Clouds interfered.  When we tried
again we succeeded andI apparently saved my honor.

> DISvam maH puS HoS wa'ben maH puS puj.  chaq mapuS, 'ach mapo'bej!
> jIyay'.  motlh mayajchuqlaHmeH ngeD.  pIj maba' 'ej majaw neH.
> wanI'vammo' jIQuchqu'.  roD jIja'nISchugh tlhIngan Hol vIlo'.
> chongbej Holmaj!

We were a fewer this year than last year.  Perhaps we were few, but we
were certainly skilled!I was shocked.  It was usually easy to understand
each other.  We often sat and just chatted.
I am very happy because of this event.  I use Klingon if I need to report
regularly.
Our language is clearly vertical (excellent)!

> Qov jech pov Daleghta'be' bIDo'Ha'.  tlhIngan SuvwI' qu' ghaHbej, 'ej
> Sut chenmoHwI' po' ghaHlaw' je.

You are unlucky [if] you've never seen Qov's excellent disguise.  (? Qov
jech pov Daleghta'be'chugh bIDo'Ha'.)She is certainly a fierce Klingon
warrior, and she also seems to be an expert clothing maker.

> <wa'nem Qo'noSDaq!  wa'nem juHqo'Daq!>  mu'meyvam vIjatlhtaHvIS jIpaS.
> rInchoHtaHvIS qep'a' vIjatlhnISpu'.  'ach mu' paS QaQ law' pagh mu'
> QaQ puS, qar'a'?

<Next year to Kronos!  Next year to the home world!>  I was late while
speaking these words.While conference was finishing up, I needed to
speak.  But a late word is better than no word at all, right?

> -- ghunchu'wI'

  -- The perfect programmer

- tuv'el, pach puqloD

Back to archive top level