tlhIngan-Hol Archive: Wed Jul 29 09:48:23 1998

Re: qep'a'vo' jIcheghta' ('ej naDev jIchu')

---Steven Boozer  wrote:

> : > majQa'!  jIbelqu'.  qep'a' vI tIvqu' jIH je.  ngoQmey chu'
vIwIvta'
> : > 'ej laHwIj vIDubqu' 'e' vIHech.  QIchwIj jIDubnISmoHbej,
jIbuDmo' loQ
> : > qal 'oH.                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> : >
> : > Qov - Beginners' Grammarian
> :
> : Just as a reminder, Okrand has used {Dub} twice, I believe, and
> : both times he surprised us by using it transitively. He has
> : never used it intransitively, so I assume it never needs {-moH}
> :
> : charghwI'
>
> HIja', cha'logh neH {Dub} ("improve") lo'ta' Okrand:
>
>   SuvwI' vI' Dub naQvam 'ej ray' HopDaq bachlu'meH chuqna' ghurmoH
naQvam
>   This serves to steady the aim of a warrior and increase the
effective
>   range for distance targeting. S14
>
>   DuraS tuq tlhIngan yejquv patlh luDub 'e' reH lunIDtaH DuraS
be'nI'pu'
>   lurSa' be'etor je.
>   The sisters of the House of Duras, Lursa and B'Etor, are
constantly seeking
>   a higher standing for the House of Duras within the Klingon High
Council. S26

vISov, vISov.  chenHa'bejmo' mu'tlheghvetlh, vIghItlhtaHvIS vIchoHlI'
'e' boleghlaH.  Dap 'oH.  reH Suvrup SuvwI''a'.

SKI: Yes, the sentence should be taken out and shot.  Thank you
charghwI' and Voragh for your skillful shooting.

Hmm, nuqDaq nagh QaQ tu'lu'.  bIngDajDaq jISo''eghnIS. :-/
==

Qov - Beginners' Grammarian