tlhIngan-Hol Archive: Wed Jul 29 07:30:18 1998

Re: qep'a'vo' jIcheghta' ('ej naDev jIchu')

: > majQa'!  jIbelqu'.  qep'a' vI tIvqu' jIH je.  ngoQmey chu' vIwIvta'
: > 'ej laHwIj vIDubqu' 'e' vIHech.  QIchwIj jIDubnISmoHbej, jIbuDmo' loQ
: > qal 'oH.                         ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
: >
: > Qov - Beginners' Grammarian
:
: Just as a reminder, Okrand has used {Dub} twice, I believe, and
: both times he surprised us by using it transitively. He has
: never used it intransitively, so I assume it never needs {-moH}
:
: charghwI'

HIja', cha'logh neH {Dub} ("improve") lo'ta' Okrand:

  SuvwI' vI' Dub naQvam 'ej ray' HopDaq bachlu'meH chuqna' ghurmoH naQvam
  This serves to steady the aim of a warrior and increase the effective
  range for distance targeting. S14

  DuraS tuq tlhIngan yejquv patlh luDub 'e' reH lunIDtaH DuraS be'nI'pu'
  lurSa' be'etor je.
  The sisters of the House of Duras, Lursa and B'Etor, are constantly seeking
  a higher standing for the House of Duras within the Klingon High Council. S26

Voragh                          "Grammatici certant et adhuc sub judice
Ca'Non Master of the Klingons    lis est."        - Horace, Ars Poetica

Back to archive top level