tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 27 13:28:33 1998

Re: qep'a'vo' jIcheghta' ('ej naDev jIchu')

bI'reng

> juHwIjDaq jIcheghta', ghunchu'wI' vIrur.
> pa' qaStaHvIS ram Qav, qaSpu' wanI' Daj.
> jIQongtaHvIS, tlhIngan Hol vIjatlh jatlh SoSwI' (jIQongbe'taHvIS >
vIjatlh vIneH jay').

mumerbe' wanI'.  qep'a'Daq tlhIngan Hol DaQoytaHmo' ('ej DajatlhtaHmo'
je) pojnISlaw' yablIj.

> But, I had such a great time at the qep'a', I had to
> join! jIcheghta'!

majQa'!  jIbelqu'.  qep'a' vI tIvqu' jIH je.  ngoQmey chu' vIwIvta'
'ej laHwIj vIDubqu' 'e' vIHech.  QIchwIj jIDubnISmoHbej, jIbuDmo' loQ
qal 'oH. not pup.  tlhoS pupmo' SuStel QIch mupIlmoH ghaH.  DaH nom
jIjatlhtaHvIS muyajlaHbej nuv law'.  jIjatlh 'e' luloSlaw'. vaj
QIchwIj Do vIDubnIS.  laDtaHvIS vay', nom jatlhmo' rut mu'theghmey
vIyajlaHbe'.  vaj teSwIj DoHey vIDubnIS je.  muQuchmoHqu' jeSwI'pu'
mu'tay'!  cha' ben jIjatlhDI' reH mu'ghomDaq nejlI' 'IjwI'pu'.  DaH
SIbI' muyaj.  Doj chu'wI' mu'tay'.  Doj Hoch mu'tay'.  DaH Hol
wIlo'bej.

SKI: Qov waffles on enthusiastically about the skills she needs to
improve, and about how impressive everyone's vocabulary is getting.

> SEI: naDev jIchu' (wejlogh naDev jIchu'pu'). yajmeH Hoch,
jllIH'eghtaHvIS,
> DIvI' Hol vIlo'. *Brent Kesler* bI'reng joq jIH. DaH naDev jIchu'pa'
cha'logh
> naDev jIchu'pu', 'ach reH nISmo' DuSaQ, vImuvbe', qaStaHvIS DISvam.
'ach
> qep'a' vImuSHa'mo', vImuvnIS! I have returned!
>
> (Sidenote: how do we refer to this list in Klingon?)

I usually say /jabbI'IDghomvam/ "this transmission group."  I've seen
/tetlhvam/ "this list."  The actual name of the group is
"tlhIngan-Hol" and if you use the hyphen it's clear you're referring
to the list, not the language.  /tlhIH/.  Not knowing Klingon
terminology or technology for many-to-many communication, we have to
accept just about anything grammatical that describes a significant
part of the process or effect of creating a community through sending
messages to a server that redistributes them to a list of addresses.
==

Qov - Beginners' Grammarian