tlhIngan-Hol Archive: Sat Jan 31 17:36:45 1998

Re: KLBC: qaD Hogh

At 12:11 98-01-27 -0800, Doneq wrote:
}jIHvaD qaD Hogh 'oH Hoghvam'e'.

I wrote "or simply {muqaD Hoghvam}" but now I see you are identifying this
week as "testweek" so your sentence is better.

}DuSaQDaq qaDmey law' vISIQ 'e' poQ
}DuSaQ.

I would have said {net poQ} instead of {'e' poQ DuSaQ} just because the one
that requires you to take the tests isn't all that definite.  Is it the
school?  The law?  Your desire for success?  Your parents?  Not a grammar
point, just a style point. "I am required to take many tests in school" as
opposed to "The school requires me to take many tests in school."

}Hoch jaj wa' cha' wej joq qaD vISIQnIS. vaj, Hoch jaj wa' cha'
}wej joq qaDvaD vIqeqnIS. vaj tlhIngan Hol vIqeqnIS je 'e' vIQub.
}DaHjaj wa' qaDvaD neH vIqeqnIS, 'ej Qatlhbe' qaDvam.

It took me two readings to understand {wa' cha' wej je} but I can't argue
against it.  Numbers are used as nouns.

}DaHjaj qaStaHvIS vagh rep wej qaD vISIQta'. (nI' cha' qaD: qaDmeyvam
}vISIQmeH qaS cha' rep.)
}wa'Hu' *Dutch* Hol qaD vISIQ. qaDvam vISIQmeH qaS cha' rep je. 'ach
}reH nI'be' *Dutch* Hol qaD Hogh qaDmey. qaSmeH wa' rep nI'qu'. qaSmeH
}cha' rep nI'be'qu'bej. qaSDI' wa' vI' wa'maH motlh rep qaD vIta'ta'. munuQ.

majQa'.

}Yesterday I had to make a Dutch test.

The only grammar point I get to make is in your English.  English speakers
"write" "take" "sit" or sometime "do" tests.  We don't "make" them.

Qov     [email protected]
Beginners' Grammarian

Back to archive top level