tlhIngan-Hol Archive: Mon Jan 19 12:32:17 1998

Re: KLBC: taghqa' DuSaQ

tejna' SoHbe'ba'.

According to David Trimboli:

not nger toblaH vay'. ngoD 'oHbe' nger'e'. nger lulajlaH tejpu'
'ach not toblaH. qaStaHvIS wejvatlh DIS *Newton* ngermey laj
tejpu'. *Newton* ngermey tobHa' *Relativity*. tlhoS qar
*Newton* 'ach qaSDI' wanI' le', qarbe'. DaH *Relativity* lulaj
tejpu'. chaq tugh *Relativity* tobHa'laH latlh nger.

> ngerwIj vIDaj
> I test my theory but I am unable to determine the correctness of it.  (You
> still don't know if it's true or not.)

reH ngermey DajtaH tejpu'.

> ngerwIj vI'ol
> I verify my theory.  I determine that my theory is, in fact, correct.
> (Presumably, I'm a good enough scientist to have done so conclusively,
> though that fact is not actually specified in the verb.  You shouldn't be
> able to verify something you haven't conclusively tested.)

ghobe'. nger DajmeH, 'olqa'lu'taH. 'olta'chugh tobta'be'.

> Now, because {tob} also means "prove," it's possible that you cannot {tob}
> something and have it turn out to be wrong.  I rather like my own
> interpretation, 'ach ngerwIj vIDaj.

chaq naDev wI'ollaH...

> SuStel
> Stardate 98051.4