tlhIngan-Hol Archive: Wed Feb 25 22:36:13 1998

Re: IraqDaq veS qaSchoHlaw'

In a message dated 98-02-23 10:56:42 EST, ghunchu'wI' answers peHruS:

<< >nuvpu'vaD rop ngejlaH jornebmey wIQotlh neH 'ach nganpu' DIHoHbe' wIneHbej

 "Warheads can infect disease for people; we merely disable it, but we
 certainly want not to kill inhabitants."  Or maybe "...He wants us to
 disable it..."  If I assume punctuation again, I can understand the
 beginning and end of this "sentence", though the beginning is quite
 odd.  {ngej} already implies disease, and its object is quite clearly
 the person or people infected.  {nuv ngejlaH jornebmey} "Warheads can
 infect people."  The middle part eludes me, however.

nuvpu' ngejlaHbogh rop jornebmey wIQotlh neH
ngejlaH mojaq {-bogh} vInoppu'mo' jItlhIj

DaH jIghel:  qar'a' mu' jorneb mu' jornub ghap
cha' Daqmey pImDaq mu'meyvam vIHaDpu'

rInpa', Hergh Soj Sut je nobqangmo' Americanpu', IraqDaq tISbogh paqHomHeymey
tun chagh American QaS 'e' vIchup.  chaq Daw' Iraqnganpu'.

peHruS

Back to archive top level