tlhIngan-Hol Archive: Tue Feb 10 11:44:24 1998

Re: {'evnagh} (was Re: KLBC: logh veQ)

From: Alan Anderson <[email protected]>

>mujang charghwI':
>>logh-poH 'oH vIHtaHghach'e' 'e' vIHar. vIHbogh pat 'oH
>>logh-poH'e'.
>
>[I don't like using {poH} to mean "time" in general, the way we use
>{logh} to refer to "space".]

Weeeelllll, if one considers time to be a continuum, then one might see
{poH} as an appropriate term.  Personally, I'd think that Klingons just have
a separate vocabulary item for the idea, or at least a more Klingonish
descriptive phrase.

>pe'vIl jIQoch.  bImujbej.  Quv Del "space-time".  vIHlu' 'e' Delbe'.
>wanI' ngu' "space-time" Quv.  bejwI'vaD Daq rep je Del.  vIHtaHchugh
>bejwI' cha'DIch, Quv pIm juv ghaH, 'ach "space-time" Quv'e' juvbej.
>
>"space-time" qellu'taHvIS, potlhbe' vIHtaHghach.  potlh Quv.
>vIH vay' net DelchoHDI', "space" "time" je luchevlu'pu'.

yIqaw, ghunchu'wI': pIm charghwI' ngermey.  ben naDev QIj.  Daj nger.

SuStel
Stardate 98111.7

Back to archive top level