tlhIngan-Hol Archive: Sat Aug 17 14:49:16 1996

RE: RE: KLBC?: De'wI' mughghachmey (Computer Translations)

valwI'vo':

> ghItlh Holtej:
> >ghItlhwI' (printer)
>
> <ghItlhwI'> vIleghDI' SIbI' ghItlhbogh nuv vIqel, 'ej mumISmoH. chaq
> <ghItlhbogh jo'> Huv law' <ghItlhwI'> Huv puS. naDev nuv mIS neH jIH'a'?

Of course, /ghItlhwI'/ means "thing which prints" as much as it means "one
who prints."  For clarity, my first impulse would have been /ghItlhbogh
jan/, but I like the terseness of /ghItlhwI'/.  Sort of parallels /So'wI'/:
do you think of the officer whose job it is to through the cloaking device
switch, or the cloaking device itself?

> >--Holtej
>
> -- valwI'

--Holtej