tlhIngan-Hol Archive: Sat Apr 01 14:18:22 1995

mIvwIj chu'

nagh vItoSmeH wejHu' mIv chu' vIje'. vagh Hol lo' mIvvam
tlheghbogh ghItlhHom'e'. *vanSe'ngan* Hol (French)
*'englaDngan* Hol (English) je *doyche'ngan* Hol (German) je
*'Ita'lI'ngan* Hol (Italian) je *'eSpanya'ngan* Hol je lo'
ghItlhHomvam, 'ach tlhIngan Hol lo'be'. Do'Ha'.

(*'eqrIn* [Ekrin] is the manufacturer's name. *pettlhIl* is
another manufacturer's name [Petzl])

toH, DaH vIghItlh:

nachlIj Qanqu'meH mIvvam 'ej tISmeH 'oH 'ej nachlIj 'oy'moHbe'meH
mIvvam, mIvvam chenmoH *'eqrIn*. nIqIpchugh pumbogh naghmey qoj
Dochmey letDaq bIpumchugh vaj nachlIj Qan mIv.

DaQeymoHchu'meH:

nIHDaq lISwI' yItu'. nach qogh lIS lISwI'vam. poSDaq latlh
yItu'. mIvghIgh 'o' lIS lISwI'vam. mIvghIghDaq mIvghIgh DalIS.
mIv DatuQtaHvIS pagh mIv DatuQbe'taHvIS mIvghIgh DalISlaH.
jISaHbe'. ngeDqu' Qu'vam.

mIvvam yIchoHQo':

mIvvam DachoHchugh vaj DaqabmoHbej. DIS Hurgh DaghoSchugh vaj
mIvDaq *pettlhIl* wovwI' DabaghlaH. [I do not immediately know
how to say, "Avoid sharp projections on the inside of the
helmet (screws, rivets, etc) which could be dangerous," because
there is no evidence that Klingons use screws, and the only
rivet I've seen was used to hold qang's eye patch. "It is
inadvisable to apply stickers or paint to the outside of the
helmet as their chemical components could in the long term
affect the physical properties of the helmet." No word for
"paint" or "chemical component". Hmm.]

jIDoy'. chaq jIrIn vIneHbe'. DaH jIjaH.

charghwI'
--