tlhIngan-Hol Archive: Mon Oct 07 07:13:57 2013

Re: [Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: chaw'

Steven Boozer ([email protected])

> Klingon Word of the Day for Monday, October 07, 2013
>
> Klingon word: chaw'
> Part of speech: noun
> Definition: permit
> Source: TKD:E-K

cha'puj vIngevmeH chaw' HInobneS
Give me a permit to sell dilithium, your honor. PK

chaw'vam yIpol 'ej SIbI'Ha' yIlo' pagh 'oH yImech
This card may be kept until needed or traded. MKE

cha'maH chorgh yer ghajwI' chaw' 'echletHommey
28 Title Deed cards. MKE

nuqDaq chaw' vIje'
Where can I buy a ticket? TNK

'elmeH chaw'mey je'lu'ta'bogh
will-call tickets (WSC)

HIjmeH chaw' 		stamp (TNK)
Huch chaw' 		credit card (TNK)
leng chaw' 		passport (TNK)
yer ghajwI' chaw' 	title deed (MKE)
'elmeH chaw' 		ticket (WSC)

Note the homophonous verb {chaw'} "allow, permit, let":

QaghwIj vIQIj 'e' yIchaw'neS
Permit me to explain my mistake, your Honor. PK

bIH lo' SkyBox International, Inc. 'e' chaw'
SkyBox International, Inc. authorized user. (Copyright)

nIteb Qob qaD jup 'e' chaw'be' SuvwI'
A warrior does not let a friend face danger alone. TKW

lengtaH 'e' yIchaw'
Let them continue on their way." (ENT "The Augments")

tlhIHvaD paq chu' wImuch 'e' bochaw'mo' chequvmoH 'ej chebelmoH. lut'a'raj Dun laDlaHmeH tera'ngan, tera'Daq tlhIngan lut'a' paq wa'DIch wIchenmoHta', lut'a' 'oH paq'batlh'e'.
It is a great honor and pleasure that you have allowed us to present you with the first Terran edition of your glorious epic, the paq'batlh. (Vincent Van Gerven Oei's speech at qepHom wa'maHDIch)

Duj ghajchugh pagh, beylI'vo' 'oH Daje' net chaw'
If [ship is] unowned, you may buy it from the Bank. MKE

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons