tlhIngan-Hol Archive: Mon Sep 19 20:11:44 2011

Re: [Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'maH chorgh

Qov ([email protected])

At 19:46 19/09/2011, you wrote:

ghItlhpu' Qov, jatlh:
> 'ej pay' Hoch batlh choqbogh mIw'e' 'oghta' 'ungya.

If Hoch batlh choqbogh mIw'e' is "a plan to save everyone's honour", should
it not be quv rather than batlh?

Ironically I changed that from quv to batlh at the last moment because I remembered there was a difference, but apparently I remembered it wrong. I shall change it back.

> Hota'ro'vaD "DunISchugh vay' vInISqang," jatlhpu' HoD,

mu'tlhegh jatlhlu'pu'bogh chevnISchu'lu'. {jatlhpu' HoD} tlhejnIS Hota'ro'
'e' vIHar: "DunISchugh vay' vInISqang," Hota'ro'vaD jatlhpu' HoD.

bIlugh.

> Duj muvta'DI'
matlh 'Ipba'ta' DeghwI'

pong 'oH'a' matlh'e'? 'oHbe'chugh pabHa'law'.

wot neH 'oHlaH <matlh>'e' 'e' vIlIj. chay' vItI'laH ...

matlh 'e' 'Ip?

> ghaytan HoS choHwI' choHnISlu' neH.

chaq vay' choQIjlaH. reH jISIv: nuq 'oH HoS choHwI' jay'?

peQchem lIngwI' ngaDmoHwI' rur HoS choHwI', 'ach QapHa'choHDI' HoS choHwI' choHlaH vay'. Like a light bulb or a fuse: one of those things that every once in a while needs changing, just because it's been there for a while--or it might burn out for a reason.

I'm challenging myself to make 'ay''a' vagh less talky and less technical. No economics, no business meetings, no elaborate technical details. Just GO! It's hard.

- Qov.