tlhIngan-Hol Archive: Fri Nov 11 09:19:24 2011

Re: [Tlhingan-hol] nuq bop bom: SochmaH Soch: <bIj qotlh>

Qov ([email protected])

At 08:14 11/11/2011, you wrote:
On Tue, Nov 8, 2011 at 3:18 AM, Qov <[email protected]> wrote:
> meH 'elqa'DI' HoD SaHlaw' pagh. ghIq Hota'ro' leghpu'. SeHlaw bIngDaq tu'lu'.

<leghpu'> mojaq mo' vIyajbe'.

meq vIghajpu'chugh vIlIjpu'. vIteq.

> "qaH!" jatlh. DIvqu'law'. yIvbeH tuQbe'taH.

DIvba'. 'a tuH'a'?

DIvlaw'mo' tuH.  bIrbe'chugh yIvbeH SaHbe'.

> "...qatlh qabIj 'e' Daqotlh?"

chaq wot cha'DIch tlhejnIS ghelmeH mu'vam, 'ach...

> "jIDughnIStaHvIS bong jIQongchoHmo' chobIj 'e' vIqotlh, HoD!"

...toH, janglu'DI', meq QIj mu'tlhegh wa'DIch. vaj ghaytan lugh
ghelwI'. Huj pab 'a qarlaw'.

<qabIj qatlh 'e' Daqotlh> DamaSchugh vItamqangbej.

> jatlhqangbe' Hota'ro'. QamtaH neH QeHDaj lajtaHvIS.

lagh HoD ghap boplaH <QeHDaj>. QeHbe'law'mo' Hota'ro' HoD QeHna'
DelnIS 'e' vIwuq. 'ach jIwuqnISmeH muqagh mu'tlhegh.

QeH HoD. vIlISnS.

QamtaH neH, HoD QeH lajtaHvIS.

> HoD chor SIjchu'meH betleH Qach'ta'chugh Hota'ro', 'arghlaHbe' bep. mu'meyDajmo' ravDaq chaghlaw' HoD luH.

Dun. naS mu'mey 'ach Dun. van lubaj mu'tlheghmeyvam.

> "nIteb Duj DachIjlaHbe'."

'aw' vIttlheghHey qal. DeghwI' pumlaw'.

qarbe' Hoch vIttlhegh pIj 'e' maq lutvam.

> 'ej laghvam taQvaD pagh ghojmoHbe'law' je.

mujun <pagh ghojmoHbe'law'>. qIplu'chugh, pagh ghoj'a' lagh?
ghojmoH'a' Hoch wanI'? qech DaHechbogh vIyajbe'.

bIlugh. <pagh> vInopnIS. Hota'ro' ghojmoHbe'law'.

> meHDaq ba'taH ghutar Duj pat jIHlaw'taH.

tay' cha' mu'tlheghHey. luchevnISlu' qar'a'?

bIlugh. machchu' vI'vetlh, 'ach potlh.

> "wej rep ret," jatlh ghutar. "muvemmoHta' Hota'ro'. jatlh qaStaHvIS cha'maH Soch rep Qongbe'law'pu' HoD. yISon."

Is irony on the list of concepts Lawrence asked for? It should be.

Pretty much everything vajar chews someone out for is something he does himself immediately before or after! But he's under a lot of stress. I think he was more mad at her for that moment that he thought he had misassessed her condition and she'd gone and died on him, than he was for her being asleep on duty. Hota'ro' is trying to live her entire life in the narrow channel of "obey orders, do duty to ship, don't piss off the captain" and her brain keeps going into lockdown when they far too often conflict.