tlhIngan-Hol Archive: Mon May 18 07:01:02 2009

Re: Klingon Ad for my new novel!

QeS 'utlh ([email protected])

qaStaHvIS poH nI' pagh vIjatlhpu', Qu'mey law' vIghajtaHmo'. 'ach
mubuSmoHpu' qaSqa'bogh tetlh ja'chuqqa'ghach chu', vaj jIjeSqa' jIH.
Savanqa'! 'ej bI'reng: SoH qavan je; qaSovbe'pu'. jumuvta'mo' jIbel.

ghItlhpu' bI'reng, ja':
>Personally, I've never minded N to the nth constructions. It only gets
>difficult to parse when you nouns that are also verbs and verbs that
>are also adjectivials.

qay' latlh: DIp lurarlu'meH rarbogh mu' lo'lu'chugh, {D-D} {D},
{D} {D-D}, {D} {D} {D} ghap 'oSlaHqu' mu'tlheghHom'e' chenmoHbogh
tlhegh {DIp-DIp-DIp}. tInchoHchugh DIp mu'tlheghHom, qay'qu'choH je:
"Duras's child and the emperor", "Duras and the child-emperor", "Duras,
the child and the emperor" 'oSlaH . (jISIm:  DIpmey
'abchugh DIp-DIp mu'tlheghHom, chenlaHbogh DIp'e' *tlhegh-DIpmey'e' je,
(T-1)-logh cha' boq'eghpu'bogh cha' 'oH mI''e'.)

S26 mu'tlhegh'e', chaq lugh je qech qelta'bogh SuStel: chaq tlhIngan
jatlhwI'vaD wa' mu''a' luDa <> <> je. vaj pab qellu'chugh, vagh DIpmey
tu'lu', 'ach jatlhlu'taHvIS, chaq wej neH tu'lu' net yaj. vaj {D-D-D-D}
latlh DIp mu'tlheghmey tIn je vIjun je jIH, 'ach maQochlaw' Lawrence
jIH je {D-D-D} vIparbe'mo', 'ej rut lo'laH je DIp mu'tlheghHommey
tInqu' 'e' cha' S26.
---
My biggest problem with them is that a string {N-N-N} with a
conjunction can feasibly be {N-N} {N}, {N} {N-N} or {N} {N} {N}, and
this gets geometrically worse as the length of the noun string
increases: {DuraS puq voDleH je} could be "Duras's child and the
emperor", "Duras and the child-emperor" (using apposition), or even
"Duras, the child and the emperor". (FWIW, if I've calculated right,
for a noun-noun construction of size T, the number
of possible noun phrase combinations is equal to 2^(T-1): so the
string {N N N N N N} has 32 possible combinations of noun phrases.)

In the S26 example, I imagine SuStel's point about {tlhIngan Hol} might
equally apply: {DuraS tuq} "the House of Duras" and {tlhIngan yejquv}
"the Klingon High Council" are semantically both pretty tightly knit
units, so even if it's grammatically a five-noun construction,
pragmatically it may really only be seen as three. That's the reason
why I tend to steer away from noun-noun constructions of longer than
three elements, though unlike Lawrence I don't find N-N-N overly
clunky or cumbersome, and as S26 shows, there are instances where even
longer strings of nouns can be reasonable in practice.

Savan,

QeS 'utlh

Want to stay on top of your life online? Find out how with Windows Live!
http://windowslive.ninemsn.com.au/

Back to archive top level