tlhIngan-Hol Archive: Tue Jul 17 08:06:23 2007

Re: Klingon WOTD: latlh (noun)

Steven Boozer ([email protected])

>This is the Klingon Word Of The Day for Tuesday, July 17, 2007.
>
>Klingon word:   latlh
>Part of Speech: noun
>Definition:     additional one, other one

Used in canon:

   latlh Datlhutlh'a'?
   Will you drink another one? CK

   reH latlh qabDaq qul tuj law' Hoch tuj puS
   The fire is always hotter on someone else's face. PK

   latlh HIvje'Daq 'Iw HIq bIr yIqang!
   Pour the cold bloodwine into another glass!
   (idiom: "I don't believe you; maybe someone else will" or "That
   is irrelevant to me; maybe someone else will care") KGT

   latlh HIvje'Daq 'Iw HIq bIr vIqang!
   I pour the cold bloodwine into another glass! KGT

   latlh?
   And the others? ["The rest?"] ST5

   Heghtay lulop latlh tlhInganpu'.  Heghtay luloptaHvIS chaH chaq bey SeQ
lujach
   other Klingons may perform a ceremonial howl or yell as part of the
Klingon death ritual. S31

   beyHom bey bey'a' jachtaH latlh tlhInganpu'
   others [Klingons] roar in a great crescendo. S31

   Heghpu'bogh latlhpu' ghuHmoH bey. ghoS tlhIngan SuvwI' maq.
   This yell ... serves to warn the other dead that a Klingon warrior is
coming. S31

   tera' poH jaj wa', jar wa', jaj loSDIch, DIS wa'-Hut-Hut-chorgh:
HovpoHvetlh latlh nab yIHutlh
   Save this Stardate: Sunday, January 4, 1998. STX

Related nouns:

   {chuvmey} "leftovers (grammar)"

(Somewhat) Related verbs:

   {chuv} "be left over"; {pIm} "be different" (i.e. "other[wise]")

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons

Back to archive top level