tlhIngan-Hol Archive: Sat Aug 18 12:23:57 2007

Re: mu' chu' - 'el'I'jaH (?)

Agnieszka Solska ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

>If I'm following this correctly, this is what I understand:
>
>Last year at qep'a', a word was somewhat revelaed <'elI'jaH> unexpected
>guest.

bIyajchu'.

>(But no one brought it up on the list for some reason)

tetlhDaq mu' chu'  DI'ang neHbe'law'  'angghal.  HolQeDDaq neH mu' chu'
lu'anglu' neH ghaH.
Do'Ha' qaStaHvIS poH nI' narghbe' HolQeD 'ej  mu' <'elI'jaH> luSovbe'taH
tlhIngan Hol HaDwI'pu'.

>This year a more public revelation was for <'el'I'jaH> uninvited guest.

wanI'vam  vIqawbe' jIH.  mu'  <'el'I'jaH>  'anglu'DI'  jIDachba'.

>And now we're debating the <'>.
>
>What if they're both correct?

DuH ghu'vam.

>What if they're two different (but very similiar) words?

DuH je ghu'vam.. bIlughchugh vaj cha'  mu'mey chu' DIghaj.

>Oh, and does anyone else have a hidden word that Okrand wrote in their
>notebook?

latlh mu' vIghajbe' jIH.

'ISqu'