tlhIngan-Hol Archive: Tue Mar 02 08:30:53 2004

Re: what does 'orwI' do?

Qov ([email protected]) [KLI Member]

'orwI' ghojmoHwI' jIH 'ej jIjang vIneH.

Sar 'orwI' Qu'.

'orpa' muD Dotlh SovchoH 'ej yaj. leng nab. nIn poH je poQbogh leng SIm.
muD Duj nuD. raQpo' togh 'ej chaHvaD chach De' QIj.

'ortaHvIS chal Hotlh 'orwI'. latlh Dujmey junnIS 'ej choHchugh muD Dotlh
SovnIS. lolchu'taHmeH ghangwI' bejtaH 'orwI'.  'Iv bej. nIn juvwI' bej.
chIjmeH vengmey bIQtIqmey  HuDmey bej. ('engmeyDaq puvchugh vaj De'vetlh
much Se' HevwI'mey.) Qum 'orwI'. QuQ SeH.

lengbej 'orwI' 'a chaq raQpo'pu'vaD mu'vetlh vImaS. jI'orpu'DI' jIlengpu'
jIjatlh 'a jI'ortaHvIS jIchIj, jISIm, vItIvbej.

DaH 'orwI' Qu' vIqelpu'mo', 'orwI' Qu' wa'DIch vItlhoj. ma'ortaHvIS mabej.

DaQochbe''a' Holtej?

Quvar:
 > > What does the 'orwI' do all day in his airplane?
 > > {leng} {'or} {chIj}

Holtej:
 >I don't claim to have any special knowledge, but I am a pilot.  I'd
 >recommend {'or}, as it's specifically defined as "pilot, operate (an
 >aircraft)."  A pilot does many things, such as maintain communications,
 >navigate, monitor fuel levels, report the weather (for the benefit of other
 >pilots), and much more.  The pilot is ultimately reponsible for the safety
 >of all passengers, and must have a thorough understanding of all sysetms in
 >case of system failures or emergencies.  I wouldn't call all of these things
 >{'or}, but in terms of flying the airplane, {'or} is what the pilot does.

Okrand wrote in HolQeD 11.2:

    Maltz thought that the best word for "operate (an aircraft)" was
    {'or} - so the person who does this would be the {'orwI'}, "one
    who operates (an aircraft)". In general, {'or} would not be used
    to refer to the activities of the captain of a spacecraft, or even
    those of its helmsman, but Maltz said it could be used for the
    controlling of a shuttlecraft. He was comfortable translating {'or}
    as "pilot" (the verb) and {'orwI'} as "pilot" (the noun).

Back to archive top level