tlhIngan-Hol Archive: Tue Jun 08 17:11:48 2004

Re: Klingon WOTD: Daw' (v)

De'vID jonwI' ([email protected])

Quvar:
>Some words even have three different meanings. Enjoy!
>chatlh 'oH, 'ach yI'epQo'!  ;-)

I got that you were punning on the words <loS> ("four"
and "wait") and <wej> ("three" and "not yet"), but
when you started <ta'>ing I got somewhat lost.  I
understood the gist of the story which was that one
emperor was waiting for another three to show up, and
when they did he asked them what they've accomplished,
but they've accomplished nothing because they were
weaklings.  But some of the sentences I could not
decipher clearly.  mu'tlheghmey 'op vIyajchu'be'.

Quvar:
>ghom luneH loS ta'pu'.
>wej pawta' wej ta'pu'.
>vaj loSpu' wa' ta'.

wa' Daq lughoSmeH loS voDleHpu' quq luneH.
pawpa' wej voDleHpu', DaqDaq paw wa'.  maj.  vIyaj.

Quvar:
>loStaHvIS vay' ta' neH ta' wa'.

vIyajbe'.  loStaHvIS voDleH wa'DIch (pawta'bogh voDleH),
Qu' chav neH'a' ghaH... qar'a'?  loS 'Iv?

Quvar:
>jIHDaq latlh ta'pu' bej ta' wa'.

HaSta bejtaHvIS voDleH wa'DIch, latlh voDleHpu' bejtaH.
jIlugh'a'?

Quvar:
>loSpu' wa' ta' paSmo' latlh ta'
>pagh ta'ta' ta' wa'.

pawbe' latlh voDleHpu', 'ej loS voDleH wa'DIch.
Qu' chavbe' voDleH wa'DIch.

Quvar:
>wa' ta' ta'ta' wa' ta' neH ta' cha'.

Qu' chavta' voDleH wa'DIch, 'e' poQ voDleH cha'DIch.
qar'a'?

Quvar:
>ta' ta'ta' latlh ta'pu' neH ta' wej.

'ej Qu' chavta' latlh voDleHpu', 'e' poQ voDleH wejDIch.

Quvar:
>'a Hom ghaH ta' wej.
>Hom ghaHmo' ta' wa', mo'Daq lulanpu' latlh ta'pu'.

puj 'Iv?  puj'a' voDleH wejDIch, voDleH wa'DIch je?

Quvar:
>yIbejchoH! ra' wa' ta'.

ra'bogh voDleH yIngu'!

Quvar:
>jIloSpu' ja' ta' wa'. nuq Data'?
>pagh ta' wej ta'pu'
>Hompu' chaHmo' ta'pu''e'.

va!  puj Hoch!

Quvar:
>Daqta''a' ta'?
>lojmIt poSDaq Daq pagh!

Doghqu' 'ach valqu' lut Daja'ta'bogh.

--
De'vID

MSN Premium includes powerful parental controls and get 2 months FREE*