tlhIngan-Hol Archive: Fri Jun 27 08:02:06 2003

RE: New Klingon Words

ja' QaroH:

>Hallo, now I go through the list of New Klingon Words at KLI.
>I am a bit confused with certain English meanings:
>
>mu' qaD veS - curse warfare (n)
>peghmey vIttlhegh - secrecy proverb (n)
>qa'meH vIttlhegh - replacement proverb (n)
>
>Actually, I do not understand the English translations.
>Of course I know individual words, but not in this connection.
>Can anyone help me understand?
>
>Thanks for any reply.

qavan, QaroH!

mu' qaD veS Del "Conversational Klingon", "Power Klingon" ghap .
tlhInnganna' DaDa DaneHchugh vaj pe'vIl mu'qaDmey DabachnIS.

peghmey vIttlheghmey Del "Power Klingon".
peghmey vIttlheghmey DaSovbe'chugh qoj Dalo'be'chugh vaj ghaytan nIvoqbe'
tlhInganpu'.

qa'meH vIttlheghmey Del "Power Klingon", "Wiki" je.
Daqvam yInaw':

/wiki/index.php?replacement%20proverb

not qa'meH vIttlheghmey Dalo'chugh vaj batlh DaHutlh 'e' luHarlaH
tlhInganpu'.

pe'vIl yIHaDtaH!

'ISqu'