tlhIngan-Hol Archive: Fri Mar 01 14:24:45 2002

RE: yaywIj yIngaq!

> lab Will:
>
> :... in Conversational Klingon, we are told that a Klingon
> :may be inaccurate, but he is NEVER approximate. The proverb
> :says "Four thousand throats can be slit in one night by a running
> :man." It doesn't say, "A whole lot of throats can be cut in one night
> :by a running man." While I don't really care how many days ago you did
> :this if you don't have a specific number, I'd still rather hear a
> :specific number than {Hu' law'}.
>

> pIj teH vIttlheghmey, rut wIch bIHlaw'.
> pIj tlhIngan Delchu' vIttlheghvam 'ach rut qarbe'bej.
> tlhIngan Holmo' vuDvam vImaq. mu'mey {'op}, {law'}, {puS}, {vay'} je ghaj.
> mojaqmey {-lu'}, {-law'}, {-Hey} ghaj je. nepbe'meH mu'meyvam mojaqmeyvam je
> lo'nIS tlhInganpu'.

bIqar, 'ach mu'meyvam Dalo'DI', mI'mey Dalo'be'. tlhaq Dalo'DI' mI'
Dalo'nIS 'ej mu'meyvam Dalo'be'. not jatlh <tlhoS DungluQ paw jupwI'.>
vImughDI' jIjatlh "My friend almost arives at noon." taQ mu'tlheghvam.

mu' <qen> Dalo'laHbej, 'ach mu' chang'eng <Hu' puS> lo'laH'a'? chay DaSovlaH?
not jatlh *Okrand*. yItogh pagh yItoghQo'. tlhoS yItoghQo'.

<Hu', leS> je bIH toghmeH mu'mey'e'. jajmey Datoghqangbe'chugh, mu'vam tIlo'Qo'.

> : ...
> :I'd still recommend that you just make up a number
> :that is on the same order of magnitude as the real, though unknown,
> :number and say it was that many days ago.
> :If you make up another number later and they don't match and someone
> :comes along and whines, "But you said it was X days ago," then the
> :Klingon response is simple: Weed him out of the gene pool. And if you
> :are trying to comply with local regulations about not killing people
> :without having a really good reason, just ignore him like the Glob Fly
> :he resembles.
>
> "he" jIHbe'. 'ach ghIlab ghew vIrur 'e' jatlhchugh vay' vaj wa'vatlh
> joQDu'Daj vIghor 'ej porghDajvo' loS qIvonDu' vIluH 'ej vItapchu' jay'!

maj. vaj ghIlab ghew DaDaba'Qo'. qay'be'.

> 'ISqu'

charghwI'

Back to archive top level