tlhIngan-Hol Archive: Thu Jan 31 10:54:57 2002

Re: peD

> In a message dated 1/30/2002 2:00:09 PM Mountain Standard Time,
> [email protected] writes:
>

> > nargh woj tuj 'e' bot 'engmey. HuvDI' chal, pIj bIrchoH.
> >

> "radiation" 'oS tlhIngan Hol mu' {woj}, qar'a'?

HIja'. qechwIjvaD mu' pup vIHutlh. chaq QapHa' woj.

> Hovvo' nargh tIHmey woj je.  nuq bot 'engmey Dangu'bogh?

chal wep lurur 'engmey'e'. qaStaHvIS ram, Dachchugh 'eng, bIrchoHlaH muD.
SaHchugh 'engmey, loQ bIrchoHghach bot. muD tujchoHmoHlaH pemHov neH, 'ach muD
bIrchoHghach mevlaH 'engmey.

chaq ghu' vIDel 'e' vIDubta'. [I know I broke a grammatical rule there by using
Type 7 on the second verb of SAO. It's a bad rule and Okrand has broken it
enough times that maybe we should stop considering it to be a modern rule.
Maybe it is becoming no' Hol.]

> jIHvaD jochmo' woj,
> DIrwIjDaq botwI' vIngoH, nIm rur.  'ach tIHmey vItIvmo', tlhaymey ghajbe'bogh
> cheSvel vItuQ je jIH.  'ej Colorado HuD retlh vIDab.

ngech vIDab. juHwIj vItIv.

> peHruS
>
> SKI:  Sleeveless in Colorado.  Enjoying the rays, but avoiding the radiation.

SKI: charghwI' attempts to improve his wording.

charghwI'

Back to archive top level