tlhIngan-Hol Archive: Mon Aug 12 21:58:16 2002

Re: Early Show

ja' Qov:
>wejpuH.  muyu'taHvIS yonbe'ba'taH yu'wI'pu'.  tlhob 'ej tlhobqa': qatlh
>tlhIngan Hol Daghoj?  qatlh qep'a'Daq bIjeS?  jIjangmeH jIjatlh: muSeymoH
>Hol, yabwIj QapmoH, juppu'wI' vIghom vIneH.  Hoch Holmey
>vItIv.  yonbe'law'taHDI'  chaH, jIjatlh: chay' jIjang boneH?  mugh
>ghunchu'wI' 'ach jangqangbe'.

chaq mughwI' QIv jIHpu'.  bIjatlh <yabwIj meQmoH Hol>.  jImughDI', chaq
jImughHa'.  chaq jIjatlh <QoghIjwIj SachmoH ropmo'>.  rap "It enflames my
brain" "It gives me encephalitis", qar'a'? :-P  [What I *should* have said
was "It sets fire to my mind."]

>DaH jIyaj.  jangmeH jatlhnIS: bIQIplaw'meH bIjang 'e' wIneH.  bIval 'e' yImev.

nutIch luneHbe' much lulIngbogh nuv.  Do'Ha' nutIchqangchu' po bejwI'pu'.
<machqu' ghom, 'ej QaQqu' ngoDvetlh.>  wejpuH.

>pIch ghajbe'law' yu'bogh be'.  nuvaq neHchugh neH, qatlh mu'tlheghDaj
>jatlhqu'meH vumqu'?

batlh yu'bej ghaH.

>va.
>
>They're skilled at getting things out of context.  jImaw' was the answer to
>"what do your other friends think?"

The context survived.  The questions, answers, and translations appeared on
screen exactly as they were recorded.

>Never count on TV crews throwing away throwaway answers.

What they threw away was everything except this brief exchange.

DT: What do your friends and family say about all this?
Qov: [grunt] jImaw'  [voiceover: I'm crazy]
DT: [laughs] And your response would be...?
Qov: jISaHbe' [voiceover: I don't care]
DT: Ah.

-- ghunchu'wI'

Back to archive top level