tlhIngan-Hol Archive: Mon Aug 12 13:35:16 2002

Re: {SaH} "care about"

Agnieszka:
> > chay' mu' {SaH} "care about" lo'lu'? mojaq Segh wa' ghajlaH'a'?
> >
> > 1/ wo'Daj SaH SuvwI'.
> >   [A warrior cares about his empire]
> >
> > 2/ latlh SaHbe' nuch. SaH'egh.
> >    [A coward doesn't care about others. He cares about himself]
> >
> > 3/ SaHchuqnIS loDnal be'nal je.
> >    [A husband and wife should care about each other]
> >
> > lugh mu'tlhegh /1/, qar'a'?
> > lugh je mu'tlheghmey /2/ /3/ je?

SuStel:
>qar Hoch.  majQa'.

Examples from canon:

jISaHbe'.
I don't care (which of several courses of action is followed)! TKD

wa' yIHoH.  jISaHbe'.
Kill one of them. I don't care which. ST3

qorDu' SaHlu'chugh 'ej matlhlu'chugh vaj wa' tlhIngan ghob potlhqu'
devotion and loyalty to family is one of the most important Klingon
virtues. S13

ghojwI'pu'lI' tISaH
Care about your students. TKW

--