tlhIngan-Hol Archive: Mon Sep 17 03:42:13 2001

KLBC: Othello and the pronoun <<net>>

qavan taD,

Here is my translation of the first page of Othello - I thought I would send
it in to have it checked. It's my first major translation, so mistakes are
sure to abound! :-) I have also taken a little poetic licence in a couple of
places. Does it read well?

BTW, can you tell me how one would say "He should do something" in Klingon?
Is -nIS sufficient, or is there another way? As well, I am mystified as to
the practical use of <<net>>; can you give me some examples further to the
explanation in TKD?

Qapla' 'ej qatlho'

ro'Han

cha'wI'pu': roDrIgho' - Roderigo - yagho' - Iago.

*Venice* vengDaq. He.
He lu'el roDrIgho' yagho' je.

roDrIgho': chatlh Dajatlh. HuchwIj Daghajpu', 'ej HuchlIj DaDamoH. HIraDQo'
Har DaSovlaw'.
yagho': Qu'vatlh! cho'Ijbe'. yabwIj 'elchugh, jIHvo' yIghoS.
roDrIgho': chojatlhpu' DamuS.
yagho':	jIH yImuS vImuSbe'chugh. yu'ghach qengbogh wej loDpu' quv, 'ej
		mumojqangmoH SoghDa', 'ej luvanpu'. Hu'tegh, lo'laHghachwIj vISov;
jIlo'laH; Qu' qabqu' vIneHbe'. 'ach HemghachDaj Qu'meyDaj je muSHa'; jun,
tlhach mu'mey lo', mu'qaD veS buy'. 'oDpu'wI' lajHa'. <<yaSwI'
vIwIvchu'pu'>> vIjatlh. 'ej nuq ghaH? SuvwI'qoq pov! "Michael Cassio",
*Florence*ngan; be'pu'mo' 'IH QIHlaw'lI' loDvetlh. not nawlogh che'ronDaq
roQ. noH Sovbe', 'ach paqmeyDaj Sov; 'ach jojlu'pu' rIvSo'meyDaq SuvlaHchu'
paqmeymo'. Dap jatlh, lon batlh; vaj, vajna' ghaHbe'. 'a Qu'vaD wIvpu'lu'.