tlhIngan-Hol Archive: Thu Sep 13 22:57:57 2001

Re: jIqar qar'a'?

QIn Hoch vIlaDta'.  jIQubqu'pa' jIjangrupbe'.  'ach cha' qech vIqel:

ja' Andrew <[email protected]>:
>...wej puHna' HoSghajqu' HIvpu' QI'Hom tlhab...
>...latlh lalDan vIvuvbej, 'ach ngotlhbej QI'Homvetlh jay'...

<QI'Hom> vIyajchu'be'.  chaq qaq'a' <tlhach>?

>...wa'maHlogh wa'Hu' lotmo' Heghbogh ghot law' HoS, wejmaH ben
>Hoch lotmeymo' Heghbogh ghot law' puj.*
>[...]
>* This is the only thing I didn't feel I could rightly express in Klingon.
>It is "10 times as many people died in yesterday's (New York) attack as have
>died in all terrorist attacks in Israel in the past 30 years."

You came close, but I read it completely backwards to the way you intended.
It's hard to tell from the English, but the "ten times" in the comparison
applies to the victims in Israel.

New York wa' jaj lot HeghwI' law' HoS wa'maHlogh Israel wejmaH DIS lot
HeghwI' lutoghlu'bogh law' puj.

wa' jaj New York lot HeghwI' lutoghlu'chugh, rapmeH mI', wa'maHlogh wejmaH
DIS Israel lotmey HeghwI' lutoghnISlu'.

Qap'a'?

-- ghunchu'wI' 'utlh

Back to archive top level