tlhIngan-Hol Archive: Mon Oct 08 23:50:36 2001

RE: Speculations on Klingon Dialogue in new ST series

lab ghunchu'wI'

 > >.../tujpa' qul/ is from TKW...
 >
 > Hu'tegh, bIlughqu'.  DaH HuvchoH ghu'.  paqvetlhDaq
 > Hoch'e' jatlhlu'bogh
 > tu'lu'law' jay'!

paqvetlhvo' mu'mey wIvlaw' qonwI'.  motlh mu'tlhegh mu'mey wa'DIch
wIv.  motlh nav nIHDaq lutu'lu.   TKW neH vIghajchugh jIH, tlhIngan Hol
vIqonlaH'a'?  nargh SovmeH 'eb, 'ach Daj qech.

 > >I don't think the word nentay is in TKW...
 >
 > jIQochnIS.  mu'vam ngaS 'e' vIHar, 'ach vIttlheghDaq
 > tu'lu'be'.  Isn't it
 > in the commentary accompanying the phrases on page 203?

ghobe'.  navvetlhDaq tu'lu'be'.

 > toH, tlhIngan mu'mey Qav QIjbogh nger Daghaj'a'? :)

TKW vIttlheghmey lulo'Ha'taHmo', DalchoH SoQmey vIpojmeH Qu'.  not
mu'tlheghvetlh vIlaD.  DaH vInuDchoHlI' ...

qarwI' vIngu'pu''a'?  pItlh?  va.

--------ChugDah(chuqDaH) hegh(Hegh)--------

vIttlhegh qal vIghovbe'.  chaq mu'tlhegh le' qon 'e' nID.  Apart from the
fact that  the transcriptions are meaningless in context, they are well
done.  There are more typos in a posting from me, and know what the words
mean.  As the only problems in the other captions are miscapitalization and
g for q, I have to assume that this one is no worse.

range now die/death

Marc Paige translates chuqDaH as bank of long range weapons.  Is that
canon, or just by comparison to DaH in other array/bank compounds?

I don't think Hoshi knows what he said, anyway.  She's incompetent,
chicken, deceptive, and will probably need rescuing a lot.  nuqDaq ghaH
Uhura'e'?

Back to archive top level