tlhIngan-Hol Archive: Tue Oct 02 14:27:00 2001

Re: Enterprise Time line

From: "Qor'etlh valwI'na'" <[email protected]>
> Upon further investigation of all of my extensive resources,
> Intelligence reveals that there WAS an Emperor at this time, and that
> there could not only have been another dialect in fashion, but that
> the Empire may have used an entirely different language from the
> Homeworld.

ghaytan ghu'vam.  ta'ma' Hol lujatlhbe'ba' <'entepray'> tlhIngan.

> I won't send the proof, since that seems to be off topic, even though
> IT DIRECTLY AFFECTS THE LANGUAGE.

vaj tlhIngan Hol yIlo'!  tlhIngan Hol ghom 'oH ghomvam'e'.  tlhIngan ghom
'oHbe'.  maHvaD yItob.

> > jISaHbe'. When a movie comes out and Okrand is consulted, I watch
> the movie
> > and I buy the video. In all other circumstances, Dojbe'mo'
> Holqoqchaj jISaHbe'.
>
> nuq, vISaH?

not mu'tlheghqoqvam vIlaj.  lughbe'bej.

> You most certainly have that backwards, at least what has proven true
> in the historical perspective:
> TKD and the language came out AFTER the movie(s), and we will have to
> wait years for any 'official' confirmation of this recent 'Canon'
> revelation, as we did KGT after the other series.

'a ghaqta'chugh *Okrand* 'ej wej Hol chu' gherta'chugh *Okrand*, Hol
wIQoybogh wIlaj.  rut QIch wIQoyHa' qoj pab wIyajHa', 'a chenmoH *Okrand*,
vaj wIlaj.

> On the other hand, I'm sure you enjoyed ATLANTIS.

wej *Atlantis* vIlegh jIH'e'.  QaQ'a' Hol chenmoHbogh *Okrand*?

> > There really are other places to do what you wish to do.
> > Daqvetlh 'oHbe' naDev'e'. [That sounds suspiciously like pig
> latin.]
>
> Once again, I beg your pardon for having included the members of the
> tlh-H ListServ in the greater Klingon Kommunity. Your ivory towers
> have guarded you well. Open not the gates, lest the masque of the Red
> Death wander in.

wejpuH.  tlhIngan Hol wIjatlhmeH 'ej wIghojmeH naDev maghom.  tlhIngan qun
vIghoj vIneHbe' Hol qelbe'chugh qunvetlh.

> Did they NOT ask Marc? I don't know, since I haven't asked.

ghobe'.  *Okrand* lutlhobbe' *TV* chenmoHwI'.  not lutlhob.

SuStel
Stardate 1754.4

Back to archive top level