tlhIngan-Hol Archive: Wed May 16 17:04:21 2001

Wordplay and a poem.

A short little aphorism, which not only illustrates how Klingons stick
together in battle, but also uses the various plural endings as a little
wordplay:
ghobDI', tlhInganmey mojbe' tlhInganpu'.

Also, a short little poem. If you think it's any good, you have my
permission to use it in one of the Klingon literary journals that are out
there. (There might be a few errors; I spent more than a few minutes fixing
the word order of my -bogh and -lu' phrases.)
------------------------------------
SuvwI' lIjlu'pu'bogh betleH

wa' jaj ngemDaq jIyIt.
raghpu'bogh betleH ngo' vItu'.
'etlh nguvmoH 'Iw.
qaStaHvIS DISmey law' 'oH yanlaw' pagh.
jIQub 'ej jISIv.
betleHvam ghaj 'Iv?
chaq ghobtaHvIS ghajwI' HoHlu'
'ej betleHDaj chagh.
chaq batlh jaghpu'Daj HoHbogh SuvwI' yoH'e' ghaH
'ach DaH SuvwI'vam lIjlu'pu'.
SuvwI'vam vIquvmoH vIneH.
vaj betleH ngo' vIwoH
'ej juHwIjDaq vItlhap.
tlhoy'wIjDaq vIlan 'ej vIcha'.
vIleghDI' jIHemchoH
'ej Hoch SuvwI'pu' yoH lIjlu'pu'bogh vIqaw.