tlhIngan-Hol Archive: Sun Mar 18 19:45:16 2001

RE: KLIC: <telescope>wIj chu'

choDuQ.

[Ouch]

cha'ben *telescope*mey ghajbogh nuv'e' vISov. mI'wI' ghaHpu' vaj vISovpu'
'ach *telescope*Daj DelchoHDI' mumer.

[Two years ago I knew a guy who had telescopes. He had been a dancer, so I
already knew him, but when he first described his telescopes to me, he
surprised me.]

*telescope*mey law' ghaj. 'op chenmoHpu' ghaH. jIHvaD *teleskope*mey 'ang
'e' lay'.

[He had many telescpes. He had made some of them. He promised to show me his
telescopes.

cha' jaj tetlh. Hegh.

[Two days later, he died.]

not *telescope*meyDaj vIlegh.

[I never saw his telescopes.]

'IQmo' lutvam vIjatlhbe'pu' 'ach mutIchmo' Qov jIjangnISlaw'.

[I didn't tell this story because it was sad, but since Qov insulted me, I
felt I needed to respond.]

> pov QInlIj 'ej Daj.
>
> [Your message is excellent and interesting.]
>
> >chaq loQ mach, 'ach machqu'be.
>
> chorgh ben Hov bejmeH yaHDaq jIvum.
>
> [Eight years ago I worked at a star watching duty station (an
> observatory).]
>
> pa' cha' <telescope> tIn tu'lu'.
>
> [There were two large telescopes there.]
>
> not yon QulwI'.
>
> [Researchers are never satified.]

vaj QulwI' jIHlaw'.

[Then I must be a researcher.]

> not tlhoy tIn <telescope>.
>
> [A telescope is never too big.]

tInchugh ram. machchugh ram.

[Size doesn't matter.] {{:)>

> not tlhoy Hurgh ram.
>
> [The sky is never too dark.]

tloy Hurgh mI'Qo'bogh qa' neH.

[Only a spirit that refuses to dance is too dark.]

> not tlhoy HoSghaj De'wI'.
>
> [The computers are never too powerful.]
>
> not Hovmey 'Iq leghlaH.
>
> [They can never see too many stars.]

chaq vIQIpchugh Hovmey 'Iq leghchoH.

[Maybe if I hit them, they will begin to see too many stars.]

> >ram Hoch, Daqmey tamchuqtaHvIS <Jupiter> maSmey, vIbejtaH.
>
> qaStaHvIS yInwIj, wa' maS neH vIleghpu'.
>
> [In my life, I have only seen one moon.]
>
> ><Saturn> bavbogh DI gho vIleghta'.
>
> DI ghomey DatoghlaH'a'?
>
> [Can you count the rings?]
>
> luchevlu', qar'a'?
>
> [They are separated, right?]
>
> ><Venus> muD 'engmey vIleghta'.
>
> tIDel.  chIS'a'?  ghor luHuvHa'chu''a'?  vIH'a'?
>
> [Describe them.  Are they white?  Do they completely obscure the planetary
> surface?  Do they move?]
>
> >yuQ'a' <Uranus> vInejlI'.
>
> DaqDaj Delbogh De' Daghaj'a'?  DaqDaj DaSIm'a'?  chay' nejmeH Daq DawIv?
>
> [Do you have data that describes its location?  Do you calculate its
> location? How do you select a place to look?]
>
> >tugh ghopDap vItu' 'e' vInID.
>
> chu'wI' DaSamchugh DaponglaH, qar'a'?
>
> [If you finda new one you can name it, right?]

ghaytanHa' qaS ghu'vam.

[This is not likely to happen.]

pong ghajnISbogh Hov rur ghewmey ghajnISbogh SuvwI'.

[Stars need names like warriors need bugs.]

> >ghaytan jIQap.
>
> DoS yIQIp.
>
> [uhh ... how to translate half of an aphorism?  Maybe I'll cite Yoda.  "Do
> or do not."]
> Qov

nuq 'oH wa' jorlI'bogh DoS wab?

[What is the sound of one target exploding?]

SarrIS

Back to archive top level