tlhIngan-Hol Archive: Thu Jun 28 11:47:56 2001

Re: Klingon WOTD: qo' (n)

: Klingon word:   qo'
: Part of Speech: noun
: Definition:     world, realm

{qo'} used in canon (and elsewhere):

DIHIvbej [pagh] qo'chajDaq toy'wI''a' DImoj (??)
Attack or be slaves in their world. ST6

qo'mey Sar charghtaHvIS chaH Dat tlhIngan may'Duj luleghDI' neH qIb
 nganpu' buQpu' may'Duj 'ej ghIjpu' 'oH. nIteb ghIjpu' je Deghvam
this symbol grew to become as feared throughout the galaxy as the
 menacing profiles of their battlecruisers. SP1

Related nouns include:

{juHqo'}  "home world, homeworld"

juHqo' Qo'noSvo' loghDaq lengtaHvIS tlhInganpu'
During the (aggressive) expansion of the Klingon people from their
 homeworld of Kronos into space... SP1

juHqo'Daq vaS'a' tu'lu'
On the Homeworld, there is a great hall... S25

tlhIngan wo' yuQmey chovlu'chugh Qo'noS potlh law' Hoch potlh puS.
 roD 'oHvaD juHqo' ponglu' neH.
The principal planet of the Klingon Empire, Qo'noS, is usually
 referred to as simply "The Homeworld." S27

tlhIngan juHqo'Daq tlhIng yoSDaq 'oH toQDuj chenmoHlu'meH Daq wa'DIch'e'
1st Construction Site: The Kling District, Klingon Home World. KBoP

{yuQ}  "planet"

yuQvam
this planet (that we've been talking about). TKD

yuQvam
that planet (as opposed to the one we were just talking about). TKD

jaghpu' yuQmeyDaq
at/to the enemies' planets. TKD

yuQ wIghoStaH
We are proceeding toward the planet. TKD

vaghmaH yuQmey = vaghmaH yuQ
fifty planets TKD

SermanyuQ
Sherman's Planet

HuDyuQ
a mountainous Klingon planet
["The name derives from the words meaning mountain and planet." (_Diplomatic
Implausibility_. Was the name approved by Okrand?)]

{yuQHom}  "planetoid"

*ghIlghameS yuQHom
the Gilgamesh planetoid (KLI _ghIlghameS_)

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons

Back to archive top level