tlhIngan-Hol Archive: Wed Dec 12 11:49:43 2001

RE: yem! (was Re: Klingon WOTD: wem (n))

wanI'vetlh Daleghta''a'? puq lut 'oH. wIch oHbej. Har nuvpu' law', 'ach wIch
'oHbej. wIchvam vItIchbe'. potlh wIchmey 'ach qay' wa' ngoD:

latlhpu' wIchmeyvaD mu' <<wIch>> Dalo' DaneH, 'ach wIchmeylIjvaD mu'
<<ngoD>> Dalo' 'e' Daqap. wIch DaHarchugh wIch 'oHtaH. ngoD mojbe'. *Santa
Clause* *Easter Bunny* je Harbej puqpu' law'. wIchmey bIHtaH.

> >And I hate to break this to you, but not one word in >the Bible was
> originally
> >written in English, and every translation has been >and will
> continue to be
> >imperfect.
>
> Depends on what you mean by "imperfect"-- if you mean that one may
> occasionally come across a typo or a minor word translated wrong,
> then you'd
> probably be right. (I'm talking about KJV and NIV-- I don't really know
> about some of the new translations). But even if there is a small typo or
> something, that doesn't change the fact that the Bible is God's word ("All
> scripture is God-breathed"). God had some pretty important things to say--
> He's not going to let a few human errors keep people from understanding
> those things.

not ngaghpu''a' *Mary*? ngoDvam 'angbej *Bible* 'e' luHarbej HarwI'pu' law',
'ach chaq mu' {be' Qup} mughHa'lu'pu'. maSovlaHbe'chu'. ghItlhlaHchugh
*God*lIj jatlhchu'laH 'e' vIpIH. chovnatlhvamvaD jatlhlu'chu'be'.

tlhuH'a' *God*? qatlh tlhuH? muD chenmoHpa', nuq tlhuH?

> >A pet peeve of mine is the way Christianity likes to >claim things as its
> own
> >that existed long before Christianity and continue to >exist quite
> independent
> >of Christian mythology. Listen to them, and you'd >think that charity,
> honesty,
> >kindness and all things noble cannot exist without >faith in the
> Christian
> God.
>
> Those things can exist without faith in God, but they won't really mean
> anything-- just as someone can live a perfectly good life on earth without
> ever believing in God, but it will be a temporary one, and more or less
> meaningless. And once again, I'm not talking about religion or the church,
> I'm talking about God (There was a time before those things, but there has
> never been a time before God).

*God* chenmoH lalDan. *God* Del lalDan. *God* qel lalDan. qaStaHvIS poH
*God* choHtaH lalDan. *God* pIm chenmoH lalDan pIm. wa' *God* chenmoH wej
lalDan'a': Judaism, Christianity and Islam 'ach jaS *God* luDel. wa' *God*
qechmeymo' jaS vang wej lalDan'a'vam HarwI'pu'. *Christianity* neH
qellu'chugh pIm lalDanHommey. *Ireland*Daq HoHchuq *Catholic*pu'
*Protestant*pu' je. wanI'vam rur *England* qun. Qochbej *Protestant*
lalDanHommey pIm.

Hoch nuvpu'vam ja'chugh *God* vaj jatlhchu'be'pu'.

> >'e' luHar qoHna'pu' neH. Some humans are actually >motivated by something
> more
> >innately good than fear of punishment by an >absolute power, or
> greed for a
> >heavenly reward.
>
> It's not only fear of punishment or want of a reward that motivates true
> Christians-- it's a love for God and a desire to please him.

quv vItoy'. batlhmo' jIvangchu'. 'ach jIvangchu'DI' muja' *Christian*pu'
<<*Christian* DaDa.>> jIQochchu'. *Protestant*pu' *Catholic*pu' joq
vIHoHQo'. I also don't burn suspected witches at the stake, or drown them or
stone them. I've never slaughtered a priest of another religion on their own
altar. Were I do do these things, chaq *Christian* vIDachoH, ach batlh
jIvangDI' batlh neH vItoy'. jIvangDI' *God* vIqelbe'.

Own the history of your religion. You have much to repent for; certainly
enough to stop the self-righteousness you exhibit when you preach to those
who don't agree with your beliefs.

Religion is a private matter. Keep it that way. latlhpu' yIvuvchoH.

> > Those who act dishonorably sin, whether by a >Christian
> definition or not.
>
> Hija', bIlugh
>
> --qonwI'

charghwI'